כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שיקולים ביטחוניים

הנשיא מרגיע: "ישראל תמיד תשמור על חופש פולחן ודת"

נשיא המדינה מנסה להרגיע את גובה הלהבות והזעם במגזר הערבי על ההגבלות בהר הבית לקראת חודש הרמדאן: "ישראל תמיד תשמור על חופש פולחן ודת בהתאם לשיקולים הביטחוניים"

הנשיא מרגיע: "ישראל תמיד תשמור על חופש פולחן ודת"
בן גביר בהר הבית צילום: מנהלת הר הבית

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לזעם במגזר הערבי על ההגבלות שהוטלו בהר הבית על מתפללים מוסלמים.

"אני מבקש להבהיר לקהילה הבינלאומית וכמובן לאחינו ואחיותינו המוסלמים בארץ ובעולם - מדינת ישראל תמיד תשמור על חופש פולחן ודת בירושלים, וכמובן בכל המקומות הקדושים ברחבי הארץ, בהר הבית, ובמסגדים - בהתאם לשיקולים הביטחוניים. אנו יודעים שיש גורמים נוקשים, קבוצות פונדמנטליסטיות של איסלמיסטים קיצוניים שתמיד מבקשות להבעיר את השטח עם בואם של החגים והתפילות, ולא נאפשר זאת".

עוד אמר: "יחד עם זאת, יש להבהיר באופן חד משמעי: מדינת ישראל מחויבת לחלוטין לחופש הדת מאז הקמתה, והיא תמיד שמרה על כך - האופן שבו אנו נוהגים, כמו גם כל ההחלטות שהתקבלו, אפילו השבוע - כולן בהלימה לחופש הדת והפולחן".

דברי הנשיא מגיעים לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף הבוקר את בכירי מערכת הביטחון, שהזהירו מפני הגבלת הכניסה של ערבים ישראלים להר הבית במהלך חודש הרמדאן. בריאיון ל-ynet הוא אמר: "אני חושב שמי שכל הזמן רץ ומדליף ורץ ואומר כל הזמן: 'היי, הם יתרגזו, ולא כדאי להבעיר את השטח' - הוא בסופו של דבר עושה טעות חמורה ופוגע בביטחון של מדינת ישראל". 

מוקדם יותר השבוע קיבל ראש הממשלה נתניהו, החלטה, שלפיה עליית ערבים ישראלים להר הבית תוגבל במהלך הרמדאן. עם זאת, טרם הוכרע מה יהיה הגיל שממנו ניתן יהיה לעלות להר הבית, ומה יהיה מספר העולים. בדיון גם לא הוכרעה שאלת הגבלת הפלסטינים - למעט החלטה שלפיה עלייתם תוגבל. למעשה.

 

 

מלחמת חרבות ברזל בן גביר הר הבית נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד