י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בקבינט זועמים

החלק הנוסף של מסמך איזנקוט: "פוטנציאל החמרה במצבה האסטרטגי של ישראל"

בהמשך מכתב האזהרה של גדי איזנקוט לעמיתיו בקבינט המלחמה כתב השר: "אי קבלת החלטות קובעות והמשך הלחימה ברצף יחשקו את ההזדמנויות המצוינות ויביאו לפגיעה בהישגים שכבר הושגו" | בקבינט זועמים על פרסום המכתב

החלק הנוסף של מסמך איזנקוט: "פוטנציאל החמרה במצבה האסטרטגי של ישראל"
גדי איזנקוט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חלק נוסף מדברי הסיכום של מכתב איזנקוט פורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12', ובו הזהיר חבר קבינט המלחמה כי אי קבלת ההחלטות יוביל לפגיעה במטרות שכבר הושגו. 

איזנקוט כתב: "אי קבלת החלטות קובעות והמשך הלחימה ברצף יחשקו את ההזדמנויות המצוינות ויביאו לפגיעה בהישגים שכבר הושגו. מדובר בפוטנציאל החמרה במצבה האסטרטגי של מדינת ישראל, זאת ברקע תקופת הרמדאן". 

שרים בקבינט זעמו על פרסום המכתב וטענו כי הפורום מאבד מיוקרתו ומהחשאיות שלו. 

איזנקוט כתב אף במכתבו: "לאחר יותר מ-4 חודשי מלחמה, ראוי לבצע הערכת הישגים ובחינת כיוונים להמשך. בראייתי, לאור הימנעות מקבלת החלטות קובעות ומשמעותיות, ניכר קושי הולך וגובר בהשגת מטרות המלחמה. המתאר האסטרטגי של המלחמה נתקע, ומאיים הלכה למעשה על השגת מטרות המלחמה, ויתרה מכך, על מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל".

איזנקוט מפרט במסמך את סטטוס מימוש מטרות המלחמה שהתקבלו: "מיטוט היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס - הושג חלקית. השבת החטופים - הושג חלקית. מצב סיום המלחמה שלא נשקף איום מעזה - לא הושג. השבת הביטחון לתושבי העוטף - הושג חלקית. חיזוק הביטחון האישי והחוסן הלאומי של אזרחי ישראל - לא הושג".

איזנקוט קבינט המלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד