כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערת אונר"א

ארדן: בעזה - חמאס זה האו"ם והאו"ם זה חמאס

אחרי שארה"ב הטילה וטו על הצעת ההחלטה של אלג׳יריה הקוראת להפסקת אש מיידית - שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף את ההחלטה והסביר מדוע הפסקת אש מחזקת את חמאס ואת הטרור. ארדן הציג נתונים על מעורבות אונר"א ועובדי האו"ם בטרור ותקף את מזכ"ל האו"ם ומנכ"ל אונר"א שידעו על חדירת החמאס לגופי האו"ם וקבע: "בעזה- חמאס זה האו"ם והאו"ם זה חמאס!"

ארדן: בעזה - חמאס זה האו"ם והאו"ם זה חמאס
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בנאום צילום: שגרירות ישראל באו"ם

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם היום (שלישי) במועצת הביטחון לאחר שארה״ב הטילה וטו על החלטה מטעם אלג'יריה, הקוראת להפסקת אש. ארדן תקף את חברות המועצה שהצביעו ותמכו בהחלטה: 

״במשך 137 ימים "הפתרון" היחיד שנידון בזירה הבינלאומית הוא הרעיון האבסורדי ל"הפסקת אש". האם הפסקת אש תשיב את החטופים?; האם הפסקת האש תשים סוף לשלטון חמאס? האם הפסקת האש תפרק את חיזבאללה והחות'ים וכל ארגוני הטרור של איראן באיזור מנשקם? הפסקת אש תאפשר לחמאס להתארגן מחדש ולהתחמש – והניסיון הבא לבצע ״רצח עם״ בישראלים – יהיה רק שאלה של מתי ולא אם".

"האם ייתכן שילד בן ארבע ותינוק נחטפים לעזה על ידי החמאס ואתם תומכים בהפסקת אש? מדוע אתם רוצים להשאיר את אריאל וכפיר ביבס בעזה? אינכם רואים כמה זה מעוות ולא מוסרי ואיזה תקדים זה מייצר לטרוריסטים ברחבי העולם? האם חשבתם על כפיר הקטן כשהצבעתם על ההחלטה הזו? ההחלטה הזו מבטיחה שכפיר, יחד עם 133 בני ערובה נוספים, יישארו במנהרות הטרור החשוכות", הוסיף.

ארדן הדגיש את הנזק בהצעת ההחלטה: "קריאתכם להפסקת אש מחזקת את חמאס ומעניקה לו תקווה להישאר בשלטון. זה לא מביא ביטחון - זה מונע את הביטחון!״.

עוד הטיח השגריר ארדן לנציגי המדינות החברות: ״האם אתם באמת רוצים בהפסקת אש? ילדיכם אינם אלו שנופלים בקרב נגד מחבלים צמאי דם בעזה. ילדינו הם אלה שמקריבים את חייהם! ואם חמאס יוסיף לשרוד יהיו אלה ילדינו שחמאס ירצח בדם קר. ישראל רוצה בהפסקת אש, אך יש רק נוסחה אחת שאנו מוכנים לקבל: שחרור כל החטופים והסגרה של כל מחבלי החמאס.״

ארדן הביע זעזוע מאי גינוי המועצה את חמאס: ״אי גינוי לזוועות החמאס הפך למסורת כאן באו״ם. זוהי טרגדיה. יום אחד, כשהיסטוריונים יחקרו את הסיבות מדוע האו״ם איבד ממעמדו והשפעתו - חוסר היכולת שלו לגנות מחבלים שרצחו ילדים יהיה אחד הגורמים המרכזיים. זכרו את מילותיי".

השגריר ארדן בנאומו העביר מסר לחברות מועצת הביטחון שישראל עלולה להיאלץ לפעול בלבנון בתוך שבועות: ״במשך שנים ישראל קראה למועצת הביטחון של האו״ם לאכוף את החלטה 1701 אולם באו״ם בחרו להגיב כמו בת יענה. למרבה הצער והטרגדיה, לא ניתן להתעלם מהמציאות הזו עוד. השעון מתקתק וכבר לא מדובר בשנים, אלא בשבועות עד שישראל תידרש לפעול כדי ליישם את החלטה 1701 בעצמה. למעלה מ-2000 טילים ורקטות של חיזבאללה נורו מעל הערים בצפון ישראל, ולמעלה מ-100,000 תושבים פונו מבתיהם בסמוך לגבול הצפוני מחשש לאיום הנשקף מחיזבאללה בתמיכת איראן.  השעון מתקתק וישראל תנקוט פעולה נחושה והחלטית. לא נסבול או נכיל את הטרור בצפון."

השגריר ארדן התייחס בנאומו לחשיפת מעורבות אונר"א בפשעי החמאס: "הוכח שאונר"א היא חלק בלתי נפרד ממכונת הטרור של חמאס מה שהופך את אונר"א לארגון טרור בעצמה! זו הסיבה שבגללה אי אפשר יותר להאמין לאף דווח או נתונים שנמסרים מטעם האו"ם. בעזה, חמאס זה האו"ם, והאו"ם זה חמאס." 

 

 

ארדן חמאס אונר"א או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד