א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נתונים מעודדים

ירידה חדה במקרי הרצח הקשורים בקיצוניות בארה"ב

הליגה נגד השמצה תיעדה ירידה חדה במקרי הרצח הקשורים בקיצוניות בארה"ב בשנת 2023. כל מקרי הרצח שנספרו בוצעו בידי קיצוניים שייכים לימין

ירידה חדה במקרי הרצח הקשורים בקיצוניות בארה"ב
אילוסטרציה צילום: pixabay

מקרי הרצח בארצות הברית הקשורים לקיצוניות פחתו זו השנה השנייה, כך על פי נתונים חדשים של הליגה נגד השמצה (ADL).

קיצוניים היו מעורבים בהרג של 17 בני אדם בשנת 2023, ירידה מ-27 מקרי הרצח הקשורים לקיצונים בשנת 2022 ו-35 כאלו שתועדו בשנת 2021.

הדו"ח השנתי של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה מצא גם כי כל מקרי הרצח הקשורים לקיצונים בשנת 2023 היו קשורים לקיצוניות מימין, כאשר תומכי עליונות הגזע הלבן קשורות לרוב המכריע (88%) של המקרים לקיצונים ובוצעו בידי תומכי עלונות הגזע הלבן.

הירי בקניון באלן, טקסס, במאי אשתקד, שבו נהרגו שמונה, ושבעה נפצעו, והירי בחנות בג'קסונוויל, פלורידה, באוגוסט, במהלכי נהרגו שלושה בני אדם יחד. נעשה שימוש בנשק חם כמעט בכל מקרי הרצח ב-2023 (94%).

"בעוד שיש ירידה אמריקאית במקרי הרצח הקשורים לקיצונים היא מגמה, מקרי הרצח הללו הם טרגדיה", כך אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. הלבן, שלקחו את שנאתם צעד אחד קדימה. אלמלא התערבות אנשי אכיפת החוק, המצב היה גרוע בהרבה, תזכורת לאיום החמור של אלימות מהימין הקיצוני".

רצח וקיצוניות בשנת 2023: ממצאים מרכזיים:

קיצונים הרגו לפחות 17 בני אדם בשבע תקריות נפרדות בארה"ב בשנת 2023, ירידה מ-27 מקרי רצח בשנת 2022.

כל מקרי הרצח הקשורים לקיצונים בשנת 2023 בוצעו על ידי גורמי ימין קיצוני, כאשר 15 מתוך 17 מקרי הרצח היו מעורבים  בעלי אידיאולוגיות הגזע הלבן. זו השנה השנייה ברציפות שבהן גורמים ימניים קיצוניים קשורים לכל מקרי הרצח השנה הקשורים לקיצונים.

שניים מהאירועים משנת 2023 כללי נשים ששיחקו תפקיד ברצח או לאחריו. דוח זה כולל מדור מיוחד הבוחן את התפקיד של נשים באלימות קיצונית קטלנית בארצות הברית, על ידי ניתוח של 50 תקריות מ-20 השנים האחרונות. בקצת יותר ממחצית מהאירועים (26 מתוך 50, או 52%), האישה נשים השתתפו ברצח או אלימות שהובילה להרג.

"הנתונים שלנו מראים שלמרות שמקרי הרצח הקשורים לקיצוניים פחתו, האיום של ירי המוני הקשור בקיצוניות לא ירד", אמר אורן סגל, סגן נשיא הליגה נגד השמצה וראש המרכז לחקר הקיצוניות בליגה. "הנוף הקיצוני נותר מורכב, ואלימות קיצונית קטלנית עשויה להיות גבוהה עוד יותר השנה, רבים מהנושאים המעוררים שנאה ואלימות אלימות עלולים להחמיר בבחירות הקרובות בארה"ב".

המלצות מדיניות עיקריות

על הממשל להמשיך ליישם את האסטרטגיה הלאומית למלחמה בטרור מקומי, שפורסמה בשנת 2021, והקונגרס חייב לאמץ גישה של הממשלה ושל כל החברה למניעת טרור מקומי ולמניעתו. מחלקות וסוכנויות חייבות ליצור תוכניות יישום משלהן עבור האסטרטגיה.

הבית הלבן צריך למנות מנהל טרור מקומי בדרג בכיר במועצה לביטחון לאומי, שהתמקדות בלעדית, במשרה מלאה, היא טיפול בטרור פנים ואלימות מונעת שנאה בארצות הברית.

על הקונגרס להתחייב ליישום האסטרטגיה הלאומית למלחמה באנטישמיות, שפורסמה במאי 2023.

אנו קוראים למימון חזק עבור תוכניות כמו תוכנית מענקי האבטחה ללא מטרות רווח (NSGP). בתקופה של פגיעות מוגברת לאיומים של אלימות מונעת שנאה מצד קיצונים מבית, הקונגרס צריך להגדיל משמעותית את המימון למוסדות דתיים ללא מטרות רווח ולארגונים אחרים ללא מטרות רווח שנמצאים בסיכון גבוה להתקפה.

פקידים פדרליים, מדינתיים ומקומיים צריכים לוודא שאף עובד ציבור לא מעורב באירועים אלימים, ואלה שמזדהים עם קיצוניים אינם נמצאים בתפקידים רגישים, כמו אכיפת החוק, צבא ותפקידים אחרים עם סיווג ביטחוני.

הקונגרס חייב לתת עדיפות למלחמה בהקצנה באינטרנט ולהבטיח כי אלו העוסקים בפעילות בלתי חוקית באינטרנט ישלמו על כך בחוק.

 

אנטישמיות ארגון הליגה נגד השמצה תקיפה אנטישמית ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד