י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני: "בשנה ועשרה חודשים יאיר רצה לגנוב?"

הח"כ הדגלאי התראיין ב'קול ברמה', התייחס להצעה למנותו כשר אוצר ודיבר על קמפיין המושחתים של יאיר לפיד

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ח"כ משה גפני התראיין אמש (א) אצל משה גלסנר ב'קול ברמה', והתייחס לדבריו של דרור פוייר בגלובס, בהם הציע למנות אותו לשר האוצר.

"מתברר שכל האמירות של יאיר לפיד של 'איפה הכסף', והכוונה הייתה לחרדים, הכסף הגדול לא נמצא שם. זה רק לגרום להם נזק, לפגוע בהם, לגרום להם נזק, אבל הכסף הגדול נמצא במקומות אחרים ולכן דרור פוייר מגיע למסקנה שתפקידים כלכליים בכירים צריך לתת לאנשים חרדיים שיודעים לקרוא את האותיות הקטנות, יודעים לעמוד מול הטייקונים ודואגים לכלל ישראל, למעמד הביניים ולשכבות החלשות ולכן הוא ממליץ שאני אהיה שר האוצר". עוד אמר כי רבים אומרים לו את אותם דברים, ובהם קרן נויבך, עמית סגל ועוד.

"אם אתה שואל אותי, אני לא הייתי הולך להיות שר אוצר, אני חושב שבסיעה יש במקרה הטוב ביותר 9 מנדטים, אפילו עשרה מנדטים, אני לא חושב שזה נכון, זה לא היה נכון גם ליאיר לפיד עם 19 מנדטים. שר האוצר צריך להיות ממפלגתו של ראש הממשלה אלא אם כן מדובר במפלגה ענקית. על אף שסביר להניח שהיית אומר לראש הממשלה, כל ראש ממשלה, שאני מכיר בפוטנציאל שיו"ר ועדת הכספים יהיה מ"יהדות התורה" הוא היה שמח על העניין הזה מאד כיוון שאנחנו, אף אחד מראשי ועדת הכספים מיהדות התורה לדורותיהם, לא קמנו פתאום על הכותרת של מחר והלכנו נגד ראש ממשלה ופגענו באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, לא הכלכליים ולא המדיניים. תמיד היינו לויאליים. אלא אם כן סברנו כולנו, כל הסיעה בהוראה של גדולי התורה, שאי אפשר לשבת בקואליציה אז היינו פורשים. אבל כל עוד שהיינו בפנים לא היינו מחפשים את הכותרת של מחר ופוגעים באינטרסים החיוניים".

גלסנר הקשה: "תפקיד שר האוצר נחשב תפקיד שהוא בית קברות פוליטי, אתה מסכים לזה או שיש דרך למלא את התפקיד הזה ולצאת בשלום?"

וגפני השיב: "נכון, כן. אני לא מסכים שזה בית קברות פוליטי כמו שהיה אצל יאיר לפיד אגב, שהתפקיד הזה הרס אותו כמעט לחלוטין. הוא היה צריך לגלות את היכולות שלו מיד בהתחלה, בתפקיד הראשון שהוא לוקח כבהיותו חבר כנסת בכלל. ומיד הוכח שהאיש לא מבין לחלוטין. לא מבין במערכת הפוליטית, בכלכלה בכלל, הוא לא מבין בכל הדברים האלו, גם מתנהג באופן לא לויאלי כלפי ראש הממשלה, הכל התגלה מיד. אתה שואל מה עם חבר כנסת ותיק שמכיר את המערכות האלה, לא כמו יאיר לפיד, אדם שאין לו יוהרה כזאת גדולה, התפקיד הזה הוא תפקיד כפוי טובה, הוא לא חייב להיות בית קברות פוליטי".

גלסנר: "האם יש טעם לציבור חרדי לפנות לקהל חילוני? יכול להיות שבגלל רגישות חברתית אדם חילוני יצביע למפלגה חרדית שרחוקה שנות אור מהחיים שלו?"

גפני: "השאלה הזאת קיימת גם בקדנציה הקודמת. אנחנו פנינו לקהל חילוני אנחנו גם קיבלנו ממנו קולות, אני לא יודע אם הקולות האלה הביאו מנדט נוסף אני מניח שלא. אנחנו מאד מקווים שהפעם... אנחנו קיבלנו קולות, זה ברור לחלוטין... 10,000 כנראה. טובא זנגרייה זו דוגמא טובה".

גפני הגיב על הסרטון שפרסם יאיר לפיד ובו הוא טוען כי "יש עתיד" הינה המפלגה היחידה בה אף אחד לא נחקר ואמר כי גם ביהדות התורה אף אחד לא נחקר, "ההבדל בינינו הוא שיהדות התורה לדורותיה נמצאת מאז קום המדינה. אף אחד מחבריה ואנחנו מקווים שכך יהיה בעתיד, לא הועמד לדין. אני חושב המפלגה היהודית היחידה, לא בטוח לגבי המפלגות הערביות ששם הועמדו לדין על עבירות ביטחוניות. על כל פנים, המפלגה היהודית היחידה שאף אחד מחבריה לא הועמדו לדין במסגרת תפקידו מאז קום המדינה. יאיר לפיד עם כל הכבוד נמצא במערכת הפוליטית שנה ועשרה חודשים, לא 66 שנים כמו שאנחנו. מה הוא רצה, בשנה ועשרה חודשים להתחיל לגנוב?
גלסנר גפני לפיד קמפיין שר אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד