כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשפחה מתייסרת

סרטון החטיפה המצמרר: "כמעט בטוח שהמחבלים באו עם מידע מוקדם"

ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס המצויה בשבי חמאס לצד ילדיה, טען כי חוטפיהם תכננו מראש את הפריצה לביתם • על התיעוד החדש שחשף דובר צה"ל אמר: "חשש מהגרוע מכל"

סרטון החטיפה המצמרר: "כמעט בטוח שהמחבלים באו עם מידע מוקדם"
שייר ביבס והילדים בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי חשף תיעוד של שירי ביבס עם ילדיה אריאל וכפיר מבוקר השבת השחורה ב־7 באוקטובר, כשהם מובלים על ידי מחבלים בעודם בחיים במזרח חאן יונס. הגרי טען נוכח הדברים כי השלושה נחטפו בידי ארגון 'אדוני השממה', ואף הביע חשש לגורלם. ג'ימי מילר, בן דודה של ביבס, הגיב לדברים.

אריה אלדד ובן כספית שוחחו עם מילר ברדיו 103FM ושאלו אותו תחילה כיצד הם הגיבו למראות הקשים שראו. "לפני יממה אחת הוקרן הסרטון הזה. מה הוא עושה לכם שעוד לא עשו לכם?", שאל כספית. מילר סיפר בכאב שזה עורר בהם צמרמורת וסטרס. "תחושה של מחנק בגרון, שכולנו נמצאים במערבולת חושים, וחשש מהגרוע מכל. אנחנו רואים שמטלטלים אותה ומעבירים אותה מרכב לרכב. הם רוצים ללכת שמאלה, ולוקחים אותה ימינה, ורואים את הראש של אריאל שמה מבצבץ מבעד לשמיכות, ואת הראש שלי כפיר שמה, אולי, קבור בין השמיכות כי מנסים להסתיר אותם, וכאלה דברים. מה אפשר להרגיש תגידו לי? מה אפשר להרגיש?".

"הוא החליט להגיד שהוא מאוד מודאג כתוצאה מכל המכלול של הדברים"

כשנשאל מילר מה גרם לדובר צה"ל להגיד שהוא מודאג אמר שהוא לא חושב שיש קשר לסרטון, והסביר: "אני חושב שהוא החליט להגיד שהוא מאוד מודאג כתוצאה מכל המכלול של הדברים, ומכל הידיעות שהיו בזמן האחרון, וכתוצאה מזה שאף אחד מהחטופים לא ראה אותם או שמע אותם. יכול להיות שבגלל זה הוא התבטא בצורה הזו".

הריאיון הלך והעמיק, ובמהלכו אמר בן דודה של ביבס בגילוי לב: "אם היינו רואים את הפנים המבועתות כמו שראינו בסרטון הראשון שהם פרסמו זה היה הרבה יותר מפחיד, הרבה יותר מכניס לסטרס, ומדאיג אותנו הרבה יותר. עצם זה שזה היה טיפה רחוק, ממרחק של כמה עשרות מטרים מה שנקרא, ראינו את ההתרחשות ולא באמת ראינו מה שירי מרגישה ואיך היא חשה באותם רגעים של אימה".

עוד הוסיף: "זה פשוט זוועה לראות את הדבר הזה. אתם מבינים בבימוי קצת נכון חבר'ה? אתם שם באולפן מבינים. הסרטון הראשון היה אפשר לראות שהוא מאוד מבוים ומתוכנן שם. איך שהם מחזיקים אותה, ואיך שהם מבקשים לא לפגוע בה בערבית וכל הדברים האלה. זה סרטון שהיה מאוד מבוים ומכאן התחושה והמחשבה שלי, עם עוד הרבה אנשים שדיברתי איתם, היא שמלכתחילה החמאס תכנן לעשות משירי והילדים אקט מסוים ולהשתמש בהם כקלף של מיקוח, ולא לחטוף אותם כמו אחרים. היה חשוב להם לשמור על שירי והילדים בחיים".

"אתה חושב שהם באו עם מידע מוקדם?"

כשנשאל האם חמאס הגיע לטבח המזעזע עם מידע מוקדם אמר בפה מלא: "אני כמעט בטוח שהם באו עם מידע מוקדם. היה להם חשוב לפרוץ לבית, אף על פי שהייתה התנגדות". מילר סיפר כי מאז האירוע חייהם השתנו מקצה לקצה. "אנשים לא מצליחים לעבוד ולתפקד. אנחנו לא נחים עד שנצליח לעשות את זה. אנחנו לא נחים עם חליפות בכנסת במקום חם ונעים. אנחנו מטרטרים את עצמנו לחו"ל למשלחות, לראיונות, ככה אנחנו וככה כל יתר המשפחות. החיים שלנו הפכו לטלטלה אחת גדולה, והם סובבים סביב מה שקורה עם בני המשפחה החטופים שלנו".

רגע לפני סיום נשאל מה דעתו על המהלך של רונן צור, והוא טען כי מדובר במהלך נכון וחכם עבורו. באותה הנשימה ביקש לציין כי צור מעולם לא הכניס פן פוליטי לשיח ביניהם, והסביר: "הוא מעולם לא ניסה למשוך אותנו ימינה או שמאלה. בימים האחרונים לא יצא לנו לראות אותו, הוא כנראה שומר על איזשהו מרחק, אבל אנחנו רוצים שהוא ימשיך להמליץ למטה כי דעתו חשובה לנו, ודעתו קידמה אותנו, וזה חלק מהסיוע שלו. אף אחד לא שלח אותנו למשלחות, בטח שלא הממשלה, לא לגרמניה, ולא לארצות הברית, ולא לפריז, ואפילו לא לקטאר. זה הכל ביוזמתו ובניהולו ובניצוחו של רונן צור", סיכם.

מלחמת חרבות ברזל משפחת ביבס כפיר ביבס חטיפה חטופים עזה חאן יונס ג'ימי מילר רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד