כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נתיב מאובטח

דיווח: ישראל סוללת כביש חוצה עזה במטרה לתמרן ולשלוט במרחב

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי ישראל סוללת כביש חוצה עזה כדי להתכונן לשלב הבא במלחמה. הכביש נועד להקל על תנועת חיילים ותמיכה לוגיסטית באופן מאובטח. התוואי החדש מיועד להיות תחת שליטה ישראלית חודשים ואף שנים, כך לדברי גורמים ישראלים

דיווח: ישראל סוללת כביש חוצה עזה במטרה לתמרן ולשלוט במרחב
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי צה"ל מרחיב כביש במרכז עזה כדי להקל על הפעולות הצבאיות, ההרחבה היא חלק מתוכניות ישראל לשמור על שליטה ביטחונית למשך זמן מה, כך לדברי גורמי ביטחון ששוחחו עם העיתון.

על פי הדיווח, הכביש הוא חלק ממאמצים של צה"ל לעצב מחדש את הטופוגרפיה של רצועת עזה, ולתת חופש תנועה לחיילים ואחיזה הדוקה יותר בשטח שהיה נקודת היציאה לפיגועים ב-7 באוקטובר שבו נטבחו כ-1,200 אנשים בדרום ישראל. 

המסדרון מדרום לעיר עזה, המשתרע כ-8 קילומטרים מהגבול הישראלי לחוף, מחלק את עזה לשניים, לאורך רצועת אדמה מזרח-מערבית, שטח עליו השתלט צה"ל מאז תחילת המלחמה.

התוכנית היא לאפשר לצבא להמשיך לנוע במהירות על פני הרצועה לאורך נתיב מאובטח, גם לאחר שרוב הכוחות ייצאו. כאשר נכון להיום צה"ל כבר שולט בכבישים מרכזיים מצפון לדרום בעזה.

הבנייה והרחבת הכביש מגיעות בזמן שצה"ל בונה גם אזור חיץ של כקילומטר אחד בגבול עזה עם ישראל, שבו כניסת פלסטינים תיאסר.

בכירים אמריקאים הזהירו את ישראל שוב ושוב מפני שינוי גבולותיה של עזה, והם הביעו בפומבי התנגדות ליצירת אזור חיץ.

התוואי החדש מיועד להיות תחת שליטה ישראלית חודשים ואף שנים, כך לדברי גורמים ישראלים, שאומרים כי אין בכוונת ישראל לכבוש את עזה לצמיתות, אך "מתכננים לשמור על הביטחון" בגבול לתקופה בלתי מוגבלת.

הכביש החדש אף יסייע במניעת חזרתם של כמיליון עזתים שנמלטו לדרום הרצועה, והוא  יואבטח על ידי צה"ל.

גורמים ישראלים אמרו לעיתון שישראל לא מתכוונת לתת לעזתים לשוב לבתיהם, לפחות עד שהפעולות הצבאיות יושלמו בצפון ויושג הסכם להחזרת החטופים כולל גופות ההרוגים הישראלים. 

עוד דווח, כי מהנדסים ישראלים מתכננים להרוס בתים ומבנים בצידי הכביש כדי להרחיב את המעבר הבטוח ולהפוך אותו לשימושי יותר לצבא.

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס וול סטריט ג'ורנל ה-7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד