כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המסמך חושף

סינוואר טען כי קיבל התחייבות למתקפה של חיזבאללה

במסמכים חדשים שצה"ל גילה במהלך פשיטתו על חאן יונס, התברר כי סינוואר היה בטוח שחיזבאללה יפתח חזית נוספת. "קיבלנו התחייבות שהציר ישתתף ב'פרויקט השחרור' הגדול" נכתב

סינוואר טען כי קיבל התחייבות למתקפה של חיזבאללה
היערכות כוחות צה"ל בצפון צילום: דובר צה"ל

לאחר שהתבררו ממדי המתקפה ב-7 באוקטובר היה חשש שחיזבאללה יסתער במתכונת דומה על יישובי הגליל ויציב את ישראל במלחמה בשתי חזיתות מלאות. יוסי יהושוע מדווח ב-Ynet כי יחיא סינוואר טען כי קיבל התחייבות בנושא.

במסגרת פעילות צה"ל בחאן יונס, נמצאו מסמכים המספרים על הנחת המוצא של סינוואר, לפיה הציר השיעי איראן-חיזבאללה יצטרף למתקפה. במסמך כתב סינוואר לאנשיו: "קיבלנו התחייבות שהציר ישתתף בפרויקט השחרור הגדול בשל אופי הקשר שאנחנו עובדים עליו". במסמכים נוספים הוא חוזר על ההתחייבות שקיבל, לפיהן הפעולה בדרום תגרור פעולה מקבילה בצפון שעליה חיזבאללה התאמן תחת הכותרת של "כיבוש הגליל".

לבסוף התברר כי נסראללה קיבל רגליים קרות ואיכזב את סינוואר. חיזבאללה אמנם קידם גדודים קטנים של כוחות רדואן לאורך הגבול, והיה בכוננות פלישה בטווח זמן מיידי. אבל כפי שהתברר הוא לא ידע על המועד המדויק של פעולת חמאס, ופקודת הפלישה לא ניתנה במהירות שסינוואר רצה. ואז, בשעות הקריטיות הללו, כוחות צה"ל בסדיר, ובעיקר במילואים, הוקפצו מהבתים הגיעו לעמדות והחזיקו את הקו במשך יממה מתוחה.

מדוע חיזבאללה נמנע מפעולה שהייתה מקשה עוד יותר על ישראל, שגם ככה ספגה מכה שממנה הציבור עוד לא התאושש. יוסי יהושוע מציין כי אחת הסברות היא שחיזבאללה רצה לבחון את הצלחת הפעולה, ועד שכבר קלט את ממדיה, צה"ל התארגן בצפון באופן שמנע מימוש אפקטיבי של התוכנית לכיבוש יישובים בגליל.

עוד דווח, כי הסיבה להימנעות ממלחמה מלאה בצפון היא אחרת. הרצון של חיזבאללה היה להיכנס מיד, אבל איראן ריסנה אותו משום שידעה שישראל תגיב בעוצמה רבה, ואת היכולות הגבוהות והמסוכנות של חיזבאללה לא בנו האיראנים בעלות של מיליארד דולר לשנה כדי לסייע לחמאס, אלא כתגובה למקרה של תקיפה ישראלית את מתקני הגרעין. 

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה נסראללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד