כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
רכיב חשוד

האמריקאים החרימו את מכוניות היוקרה הגרמניות. זו הסיבה

המכס האמריקאי תפס משלוח של מעל אלף מכוניות יוקרה גרמניות של מיטב היצרניות – פורשה, בנטלי ואאודי והחרים את המשלוח. במכוניות האלה, כך חשדו אנשי המכס האמריקאים, יש רכיב אלקטרוני שיוצר בסין

האמריקאים החרימו את מכוניות היוקרה הגרמניות. זו הסיבה
פורשה 718 - אחת ממשלוח גרמני גדול לאמריקה שהוחרמו במכס צילום: פורשה

מה הקשר בין מכונית אמריקאית שמיועדת למיליונרים ובין פועל סיני? התשובה תפתיע גם אתכם: לפי פרסומים בארצות הברית, בינואר האחרון המכס האמריקאי תפס משלוח של מעל אלף מכוניות יוקרה גרמניות של מיטב היצרניות – פורשה, בנטלי ואאודי והחרים את המשלוח. המכוניות לא היו גנובות ולא היו מזויפות.

הן יוצרו כדת וכדין על ידי מיטב היצרניות הגרמניות שמשתייכות לקונצרן פולקסווגן הגדול, אבל במכוניות האלה, כך חשדו אנשי המכס האמריקאים, יש רכיב אלקטרוני שיוצר בסין והאמריקאים חושדים שהרכיב האלקטרוני הזה שמתגמד ביחס לגודל ולמחיר של המכוניות הגרמניות היוקרתיות הללו יוצר בכפייה. כלומר מי שיצר את הרכיב הזה לא עשה את זה מרצונו אלא בגלל שהכריחו אותו.

כיום בסין עבודה בכפיה אינה תופיה שאף אחד לא מכיר: סוכנויות שעוסקות בזכויות אדם פרסמו בעבר מסמכים על הנושא הזה של עבודה בכפיה וגם גופים בינלאומיים שמתמחים באכיפה פרסמו דוחות שטוענים שיצרני רכב ויצרנים אחרים מעדיפים לפעמים להעלים עין ממה שמתרחש בשוק הסיני בכל מה שקשור ביצור של חלקים של רכבים.

כך, לפי דו"ח שפרסם ארגון ,human rights watch הארגון חושד שחמישה יצרני רכב שפועלים בסין לא נקטו במספיק אמצעים כדי לוודא שהרכיבים במכוניות שלהם לא יוצרו בעבודה כפויה. הדו"ח טוען שחלק מתפוקת האלומיניום הסינית מבוצע בהתבסס על בני מיעוטים שחיים בסין, למשל אויגורים ומוסלמים.

 

 

סין ארצות הברית פורשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד