כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סוף לתופעה

הולנד: המשטרה הקימה עמדות בדיקה לאופניים חשמליים

אם תרכב מהר יתפוס אותך שוטר: משטרת הולנד מציגה מערכת לבדיקת מהירות אופניים. להולנדים נמאס מהרוכבים שעושים כל מיני שיפורים ושדרוגים באופניים החשמליים

הולנד: המשטרה הקימה עמדות בדיקה לאופניים חשמליים
המתקן החדש לבדיקת חוקיות אופניים חשמליים - משרד התחבורה אצלנו כרגיל מנמנם צילום: משטרת הולנד

אתם מכירים את רוכבי האופניים החשמליים שטסים במהירות של 40 קמ"ש ברחובות למרות שאסור? אם אתם לא מכירים זה בסדר, הצוותים של חדרי מיון בבתי חולים ברחבי הארץ מכירים כי אחרי הכול, בישראל יש לא מעט "אנשים טובים" שעושים לאופניים שיפורים ושדרוגים ומשנים את המהירות המרבית מ-25 קמ"ש שהחוק מתיר להרבה יותר.

אבל להולנדים נמאס מהרוכבים שעושים כל מיני שיפורים ושדרוגים באופניים החשמליים ולכן המשטרה ההולנדית הודיעה על הקמה של 247 עמדות מיוחדות שמסוגלות לבדוק את ההספק של אופניים חשמליים. המשטרה ההולנדית גם מדגישה שההקמה של העמדות נובעת מגל של תאונות אופניים חשמליים שהתרחשו במהירויות לא סבירות, עד לרמה של פגיעות אנושות של רוכבים.

העמדות עצמן מיועדות לבדיקה של קטנועים וגם של אופניים חשמליים ויש להן מערכת מיוחדת שיכולה למדוד את כוח המנוע החשמלי של האופניים כדי לקבוע האם הן יכולות לעבור 25 קמ"ש, שהיא המהירות החוקית המרבית לאופניים חשמליים בהולנד וגם בישראל – בהתאם לתקן האירופאי בנושא.

ואם אנחנו כבר כאן אז אנחנו נזכיר לכם שכיום בישראל צריך לרשום את האופניים במאגר מיוחד עם הפרטים של בעל האופניים ולקבל לוחית רישוי מתאימה. אחרי אוגוסט הקרוב, לרכב על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי ללא לוחית רישוי יהיה לא חוקי.

 

אופנייים חשמליים הולנד תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד