כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תופעה: 'השקופים' הפכו ללהיט בתיכונים חילוניים

נציגי ש"ס שהגיעו ל'ימי דמוקרטיה' בתיכונים ברחבי הארץ הופתעו מהאהדה הרבה שקיבלו מנערים הרחוקים מתורה ומצוות

תופעה: 'השקופים' הפכו ללהיט בתיכונים חילוניים

בימים אלו מתקיימים בבתי הספר בישראל נקראים 'ימי דמוקרטיה' בהם נעשים 'בחירות' ע"י תלמידי בתי ספר. כל מפלגה המעוניינת להציג את המצע שלה בקרב התלמידים מצטרפת לכך, כאשר לאחר מכן נערך פאנל של חברי הכנסת, וכל מפלגה שאישרה השתתפות, נציג מטעמה מקבל נאום של כחמש דקות בפני תלמידי בית הספר. בסיום ניגשים תלמידי בית הספר להצבעה המדמה בחירות ממש.
תנועת ש"ס שהמצע שלה הוא מסורת וערכים וקירוב רחוקים יחד עם הדאגה הגדולה לשכבות החלשות רואה את עצמה מותאמת גם למקום זה. נציגי תנועת ש"ס ברחבי הארץ הגיעו בימים האחרונים למספר בתי הספר תיכוניים ברחבי הארץ, כאשר דוכנים של ערכות הוצבו בשטחי בתי הספר בהם אף מתקיימות הנחת תפילין לנערים חילוניים.

הפעילים הופתעו לראות את ההתלהבות הגדולה לה הם זכו ע"י התלמידים, שהתעניינו מאד בנעשה בפעולותיה של תנועת ש"ס ואף התרגשו מהזכות שניתנה להם לקיים מצוות הנחת תפילין.

פעיל ש"ס באשדוד ויו"ר הלשכה לפניות ציבור בעיר, ינון אזולאי, מספר: "בחרנו בקמפיין שאיתו אנו מעבירים בפני התלמידים. מסורת, חינוך וערכים, אנחנו מסתובבים בבתי הספר ורואים את השמחה הרבה בקרב הנערים. רבים מהנערים ניגשים להניח תפילין ומציינים כי הפעם אחרונה שהניחו זה היה בבר מצווה. לראות מאות תלמידים מגיעים לדוכן של ש"ס ופוצחים בריקודים ומניחים תפילין וקוראים שמע ישראל זוהי התרגשות עד דמעות. לראות את המחזה הזה, זה פשוט להרגיש באמת כי מהפכת התשובה של ש"ס בישראל חוזרת".

עוד מציין אזולאי כי למרות שמדובר בנערים צעירים אשר עדיין אין להם את זכות הבחירה בקלפי אבל אנו רואים בזאת כשליחות שלנו ואנו יוצאים מהמקום בסיפוק רב.

יצוין כי תנועת ש"ס לא השקיעה בדבר זה כלל חוץ מפרסום מינימלי. מדובר באנשי ש"ס שהתנדבו מעצמם על מנת לזכות עוד יהודי בישראל. בשונה משאר מפלגות ששילמו לפעילים ואף השקיעו בתקציבי הענק כדי למשוך את לב התלמידים.

"באנו מתוך אידאולוגיה. הנערים הרגישו שבאנו בשביל להם, אין להם קשר לדת כלל ובזה הם מרגישים ניצוץ שבוער בליבם". אומרים בש"ס, ואף מציינים התרחשות מיוחדת מהשטח בה ניתן לראות את מסע ההסתה של מפלגת יש עתיד כנגד הציבור החרדי והשפעתה הגדולה של תנועת ש"ס.
ניגשה אילנו נערה מהבית ספר הרחוקה מו"מ ואמרה שהיא לא שלמה אם עצמה, "הבחור כאן ממפלגת יש עתיד הכניס לי שנאה כלפיך כלפי הציבור החרדי". אמרה. וביקשה לשאול כמה שאלות, שמענו את השאלות וענינו לה אחת לאחת היא התרשמה מאד מהתשובות ואמרה: "אני בקלפי של בית הספר מצביעה ש"ס, מה שראיתי אצלכם ושמחתי זה שאתה עונה לי על השאלות אבל בלי לרמוס צד אחר ולהחדיר לשנאה לשני. אלא מספר לי מה טוב אצלכם, ומציג את הצד שלכם בלי שום פגיעה באחר בשונה משאר מפלגות".













שקופים קמפיין תיכון אזולאי תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד