כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביקורת חריפה

בג"צ דחה פה אחד את העתירה נגד מינוי בן גביר לשר לבטחון לאומי

בג"ץ דחה את העתירה נגד מינוי איתמר בן גביר לשר. ראש הרכב השופטים השופט יצחק עמית מתח ביקורת על בן גביר: "אמירותיו קשות ואינן צריכות להישמע מפי נבחר ציבור. התנהלותו אינה הולמת שר בישראל"

בג"צ דחה פה אחד את העתירה נגד מינוי בן גביר לשר לבטחון לאומי
כנס 'נחלה' בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בג"ץ דחה היום את העתירה נגד מינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי בשל עברו הפלילי והתבטאויותיו. יחד עם זאת, ראש הרכב השופטים השופט יצחק עמית לא חסך בביקורת על בן גביר וביקר אותו בחריפות. 

השופט עמית אמר כי "בעניינו של השר בן גביר קיים צבר אירועים לא מועט. מדובר באמירות קשות שאינן צריכות להישמע מפי נבחר ציבור, והתנהלות שאינה הולמת שר בישראל. בדבריו לפנינו, השר בן גביר הדגיש וחזר והדגיש עד כמה שינה את דרכיו ואורחותיו בשנים האחרונות"

"אולם, מראית העין מחייבת כי יחלוף פרק זמן משמעותי מחטאים ועוונות קודמים ועד למינוי לתפקיד שר", הוסיף.

השופט עמית הצביע על כך "שלחובתו של בן גביר הרשעות שקשורות במישרין ובעקיפין להפרת הסדר הציבורי, בעוד שהשר לביטחון לאומי הוא הדמות שאמונה על שמירת שלטון החוק והסדר הציבורי".

יחד עם זאת ציין עמית: "הסמכות למנות שרים בממשלה היא סמכות פוליטית במהות. כי שיקול הדעת המסור לראש הממשלה בעניין מינוי שרים הוא רחב; וכי גדרי התערבותו של בית המשפט בהחלטות מסוג זה מצטמצמים למקרים שבהם המינוי עלול לפגוע פגיעה קשה וחמורה במעמדם של מוסדות השלטון ובאמון הציבור בהם".

בג"ץ בן גביר מינוי שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד