כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא נפל לשווא"

אחיו של אברהם אובגן הי"ד: "מאמין שנצא מזה מחוזקים"

דרסה, אחיו של אברהם אובגן שנפל אתמול בעזה, סיפר כי פספס את ההזדמנות להיפרד מאחיו בפעם האחרונה: "הוא ישן ולא רציתי להעיר אותו. הסתכלתי עליו ישן והלכתי"

אחיו של אברהם אובגן הי"ד: "מאמין שנצא מזה מחוזקים"
סמ"ר אברהם אובגן הי"ד צילום: דובר צה"ל

הבוקר (רביעי) הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אברהם אובגן, בן 21, מנתניה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. דרסה, אחיו הגדול של אברהם הי"ד סיפר ל"רשת ב'" על אחיו. 

"כמו בבתי ישראל רבים, חושך גדול נפל על המשפחה שלנו", אמר. "אנחנו כואבים, עצובים. אבל נתחזק - עם ישראל יתחזק. אני מאמין שנצא מזה מחוזקים ונזכור את אח לשי הקטן, את אברהם".

עוד סיפר: "אמא שלי התקשרה אליי, שמעתי אותה צועקת את השם שלו ואומרת: 'הוא מת, הוא מת, הוא מת'. לא יכולנו להמשיך את השיחה, אחד השכנים לקח ממנה את הטלפון. נסעתי לנתניה, ותוך כדי התחלתי לדבר עם האחים האחרים שלי. תפסתי את כל אחד במקום אחר. לחלקם הודעתי באופן אישי, אצל אחרים הודעתי לבני הזוג שלהם". 

"השיחה המשמעותית האחרונה שלנו הייתה לפני כ-3 שבועות, כשהוא יצא להפוגה אצל אמא שלי. גם אנחנו (האחים הגדולים) היינו בצבא, הרבה מאיתנו היו לוחמים - נתתי לו טיפים: לשים לב, לא לתת לאדישות להוביל... כשאתה שם הרבה זמן, האדישות יכולה לדפוק לך בדלת - אמרתי לו להיות חזק, חד, ערני... אמרתי לו שאני סומך עליו ושניפגש בקרוב", סיפר. 

"בשבת האחרונה הוא הגיע לאמא שלי שוב. הוא הלך לנוח, היה ממש עייף. המתנתי (שיתעורר) עד שהייתי צריך ללכת. אמא שלי אמרה לי 'תעיר אותו', אבל אני אמרתי שזו 'קארמה' ולא הערתי. הסתכלתי עליו ישן, ראיתי שהוא בטוב, בירכתי אותו והלכתי", הוסיף. 

"אברהם היה ילד מאוד יפה - בחור תמיר, נאה. התמונות לא עושות איתו חסד. מי שהכיר אותו זכה. כל הקלישאות על הנופלים נכונות, באמת מדובר בטובים שבטובים. זכיתי להיות אח שלו". 

"אם הוא היה עומד מולי, הייתי מביא לו חיבוק ענק, אומר לו שאנחנו מאוד גאים, אוהבים אותו, שהוא לא נפל לשווא - ועם ישראל חי וקיים. יש בי אהבה גדולה אליו. הוא היה ילד יפה וחזק", סיכם.

חלל צה"ל חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד