כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הישג לרוסים

נסיגה מדממת: חיילים אוקראינים פצועים הושארו מאחור

חיילים אוקראינים פצועים נשארו לכודים בחזית והושארו לדמם למוות. אוקראינה הסיגה את כוחותיה מהעיר אבדייבקה שנפלה בידי הרוסים. כוחות אוקראינים קיבלו בסוף השבוע את ההחלטה לנטוש את העיר

נסיגה מדממת: חיילים אוקראינים פצועים הושארו מאחור
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

הצבא האוקראיני נטש את העיר אבדייבקה במים האחרונים, והעניק לרוסיה את הניצחון החשוב ביותר מזה חודשים. זה היה מהיר וחסר רחמים. "תשאיר את ה-300 (הפצועים)" נאמר לחייל אחד, "ותשרוף הכל".

שעות לאחר שהחיילים הרוסים הניפו את דגל רוסיה מעל אבדייבקה, פורסם סיפור מחריד על כך שחיילים פצועים שלא הצליחו להימלט - ואחר כך נהרגו כשהחיילים הרוסים הגיעו לעמדתם.

חיילים שהוצבו שם עשו ניסיונות נואשים להימלט מהריסות העיר המופגזת, כך לדברי ויקטור ביליאק, אחד החיילים שם. בפוסט ארוך ועגום באינסטגרם תיאר ביליאק את המסלול המסוכן שעשה.

"אין ראות בחוץ. זה היה הישרדות. ארטילריה של האויב. הדרך לאבדייבקה מלאה בגופות אוקראיניות", כתב. בסופו של דבר הודיע לו מפקדו בקשר כי הפצועים לא יפונו. שישה גברים נותרו מאחור. ההודעות שהם השאירו היו קשים לקריאה, אמר ביליאק, כך דיווחה רשת CNN. "הייאוש שלהם, האבדון שלהם. זה תמיד יישאר איתנו. האמיצים ביותר הם אלה שמתים", אמר.

כוחות אוקראינים קיבלו בסוף השבוע את ההחלטה לנטוש את העיר, והעניקו לרוסיה את הניצחון המשמעותי ביותר שלה מאז שכבשה את העיר בחמוט בשנה שעברה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שההחלטה לסגת התקבלה כדי "להציל את חיי החיילים שלנו".

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מאות חיילים אוקראינים נתפסו על ידי יחידות רוסיות או נעלמו במהלך הנסיגה הכאוטית של אוקראינה מהעיר אבדייבקה שבמזרח המדינה, כך לפי בכירים מערביים.

נפילת אבדייבקה לידי הרוסים היא הפסד משמעותי עבור החיילים האוקראינים שמשוועים לפגזי ארטילריה של ארה"ב שבוששים להגיע בשל חילוקי דעות בקונגרס.

ההערכות הן שמאות חיילים אוקראינים נלכדו בידי הרוסים, וייתכן שספירה מדויקת לא תתאפשר עד שאוקראינה תגבש קווי הגנה חדשים מחוץ לעיר. שני חיילים עם ידע על נסיגת אוקראינה העריכו בראיון לעיתון כי בין 850 עד 1,000 חיילים נלכדו או שאין מידע לגביהם.

גורמים אוקראינים בכירים אומרים שגם הכוחות הרוסיים ספגו אבדות קשות בקרב. רוסיה כבשה את אבדייבקה עם המוני חיילים וכלי רכב משוריינים עד שההגנה האוקראינית נפלה. אלפי חיילים רוסים נהרגו ונפצעו, אמרו גורמים רשמיים לעיתון.

יחידות צבא אוקראיניות ניסו לתקשר זו עם זו אך לא תמיד הצליחו, מכיוון שלעתים קרובות יש להן ציוד קשר שונה. חיילים בעלי ידע על הנסיגה טענו לעיתון כי בעיות התקשורת היו הגורם לנסיגה, שהובילה לשבי, והרוגים ופצועים.

החיילים שהתראיינו ל"ניו יורק טיימס" סיפרו כי חלק מהיחידות נסוגו לפני שאחרות ידעו על הנסיגה. זה הביא את היחידות שנותרו מאחור ליפול לידיי הרוסים.

 
מלחמת אוקראינה רוסיה אבדייבקה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד