כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במכתב למפקדים

הפרקליטה הצבאית: "נתקלנו במקרים בהם הפעלת כוח חוצה את הרף הפלילי"

באיגרת ששלחה למפקדי צה"ל ציינה האלופה יפעת תומר-ירושלמי: "נתקלנו במקרים פסולים, בהם הפעלת כוח כלפי עצורים שחוצה את הרף הפלילי". היא הסבירה כי מעשים אלו "מסבים למדינת ישראל ולצה"ל נזק"

הפרקליטה הצבאית: "נתקלנו במקרים בהם הפעלת כוח חוצה את הרף הפלילי"
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, שלחה היום (רביעי) איגרת למפקדי צה"ל, בה כתבה: "נתקלנו במקרים פסולים של התנהלות החורגת מערכי צה"ל ומן הפקודות". 

הפרקליטה ציינה: "בתוך כך, נכללות התבטאויות לא ראויות, המעודדות תופעות פסולות; הפעלת כוח בלתי מוצדקת מבצעית, לרבות כלפי עצורים; ביזה, הכוללת שימוש או הוצאת רכוש פרטי שלא לצורך מבצעי; והרס רכוש אזרחי בניגוד לפקודות". 

"חלק מהאירועים חורגים מהתחום המשמעתי, וחוצים לרף הפלילי. מעשים והתבטאויות אלה, מצד יחידים שאינם מייצגים את הכלל, מנוגדים להיותו של צה"ל צבא מקצועי, ערכי וממלכתי, ומקומם לא יכירם בצה"ל. הם גם מסבים למדינת ישראל ולצה"ל נזק אסטרטגי בזירה הבין-לאומית, שקשה להפריז בחומרתו", הוסיפה. 

עוד כתבה: "מקרים המצדיקים זאת, נבדקים ומבוררים על-ידי גופי האכיפה, ובסיום תהליכי הבדיקה תקבל הפרקליטות הצבאית החלטות בדבר הצעדים שיינקטו כנגד החשודים המעורבים, במישור הפיקודי, המשמעתי או המשפטי".

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד