י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד

הגר"ש בעדני זצ"ל על פרוש: "אין תלונות, יש שקט"

זקן מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש בעדני זצ"ל העיד במכתב: "תקופת שירותו של ר' ישראל פרוש כראש עיר היתה שקטה וללא מחלוקות" | תיעוד: "אלעד היתה ידועה כעיר של מחלוקת, היום היא ידועה בשקט שלה"

הגר"ש בעדני זצ"ל על פרוש: "אין תלונות, יש שקט"
הגר"ש בעדני זצ"ל עם ישראל פרוש צילום: מתוך התיעוד

על רקע הבחירות הסועות באלעד: במכתב נדיר שנחשף לאחרונה מעיד זקן מועצת חכמי התורה, מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, כי "היחיד שהצליח להביא שקט ואחדות באלעד היה ראש העיר ישראל פרוש".

במכתב ששלח לראש העיר לפני מספר שנים, מעיד הגר"ש בעדני בכתב ידו: "הנני לאשר בזה שתמיד ציינתי את תקופת שרותו של ר' ישראל פרוש כראש העיר שהייתה שקטה ללא מחלוקות לעומת תקופות קודמות שהיו מחלוקות ומריבות ואפי' פשקוולים והפגנות והייתי מעורב בזה כי באו אלי להתלונן".

בסיום מכתבו הוא אף כותב כי "כולי תפילה שימשיך השקט בעיר בתקווה לרגיעה אמיתית".

לראש העיר ישראל פרוש היה קשר ישיר עם מרן הגר"ש בעדני לאורך שנות כהונתו, עד לפטירתו של הרב. הוא היה מגיע להתייעץ איתו רבות לגבי נושאי חינוך בעיר ועוד. בין השאר גם לבקשתו של הרב מונה מנהל למחלקת נוער הר' יחיקם גמליאל, שמרן סמך את ידו עליו בטיפול בנוער מתמודד וסיוע לנערים במצוקה.

במקביל, בתיעוד שנחשף מאירוע בו השתתף מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל,  נראה הרב מרעיף מחמאות על פרוש, כשהוא אוחז בחיבה בפיאותיו ומספר על השקט שהביא לעיר תחת הנהגתו. "אלעד היתה ידועה כעיר של מחלוקת, היום היא ידועה בשקט שלה. אין הפגנות, אין תלונות. השם יעזור לו שיהיה לו הרבה סייעתא דשמיא לעשות ולהמשיך".

אלעד הגר''ש בעדני ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד