י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לישועת הכלל והפרט

פעם ב-27 שנה: שערי ישועה נפתחים עם כ"ד רננות בעת רצון מיוחדת

הפעם הקודמת שבה זה קרה היתה לפני 27 שנה – עת הרצון המיוחדת של 'פורים קטן', חלה ביום שישי האחרון של ימי השובבי"ם ת"ת • גדולי הדור ושלוחי 'קופת העיר' יפקדו לא פחות מ-24 מקומות קדושים, ויעתירו בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט • במיוחד הם יזכירו את מי שיתרמו 18 שקלים על כל מקום תפילה, לטובת אלמנות, יתומים, ותלמידי חכמים עניים • כל הפרטים

פעם ב-27 שנה: שערי ישועה נפתחים עם כ"ד רננות בעת רצון מיוחדת
בכל המקומות הקדושים צילום: יח"צ

צדיקי הדורות החשיבו את השנים המעוברות לשנים מיוחדות שבהן יש תוספת מיוחדת לימי השובבי"ם הידועים כימי רחמים ורצון. בשנים רגילות ימי השובבי"ם נמשכים שישבה שבועות בלבד, ואילו בשנים מעוברות הם מורחבים לשמונה שבועות, בגלל הסגולה המיוחדת של שנים אלו. 

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

כמו כן, מקובל מדורי דורות, שיום 'פורים קטן', יד באדר א', הנו זמן מיוחד לפעול ישועות, שכן כשמו כן הוא, מעין יום הפורים אשר בו 'כל הפושט יד נותנים לו', וכל מי שמבקש בקשות בתפילתו, מקבלים את מבוקשו משמי מרום. 

לעיתים נדירות קורה שיש התנגשות בין ימי השובבי"ם ובין יום פורים קטן, והשנה זה קורה באופן חריג מאוד, כשי"ד באדר א', חל ביום שישי של פרשת 'תצווה' – בפעם הראשונה אחרי 27 שנה. 

מעניין לציין שחכמי האמת גילו שהיום העיקרי בימי השובבי"ם הוא יום שישי המכוון כנגד המידה השישית, מידת היסוד, ובקהילות מסוימות נהגו אפילו לצום בימי שישי של ימי השובבי"ם מסיבה זו. 

במיוחד לרגל עת הרצון המיוחדת הזאת, כדי לנצל אותה כראוי ולפעול ישועות לכל הצריכים ישועה, פנתה 'קופת העיר' לקיים מבצע מיוחד במסגרתו יתפרסו שלוחי הקופה, בהם גם כמה מגדולי הדור שליט"א, ויתפללו על התורמים ל'קופת העיר' ב-24 מקומות קדושים – כ"ד רננות, כנגד כ"ד הרננות שאמר שלמה המלך כדי שייפתחו שערי בית המקדש – שערי התפילה. 

כח עצום זה של כ"ד רננות, מצטרף לכוחם הסגולי של ימי השובבי"ם ולעת הרצון המיוחדת של 'פורים קטן', יחד עם מצוות הצדקה שמקיימים התורמים היקרים – 18 שקלים כנגד כל אחד ואחד מכ"ד המקומות הקדושים, וכל הכוחות האלו מצטרפים יחד כדי לפעול ישועה גדולה לצריכים ישועה. 

מעניין לציין כי הפעם הבאה שבה יהיה הצירוף הזה, של פורים קטן ויום שישי של ימי השובבי"ם, היא בעוד 17 שנה - בשנת תת"א!

להלן רשימת המקומות הקדושים שבהם תתקיים התפילה המיוחד: הכותל המערבי, קבר רחל, קבר דוד המלך, ציון רבי שמעון בר יוחאי, קבר שמעון הצדיק, קבר שמואל הנביא, קבר בניהו בן יהוידע, רבי מאיר בעל הנס, ציון רבי יוחנן בן זכאי, ציון רבי עקיבא, בציון רבי טרפון, בציון רבי פנחס בן יאיר, בעמוקה - המסוגלת לזיווג הגון, בציון רבי יוחנן הסנדלר, בציון רבי יהודה בר עילאי - המסוגל לפרנסה, בציון רב ירמיה, בציון רב כהנא, בציון הרמב"ם בטבריה, בציון הבית יוסף בצפת, בציון האר"י הק' בצפת, בציון האלשיך הקדוש, בציון השל"ה הק' בטבריה, בציון רבי לייב בעל היסורים בצפת ובציון הבת עין השוכן גם הוא בצפת.

להעברת שמות הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד