כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
99 תמכו

הכנסת אישרה את ההצעה להתנגד להכרה במדינה פלסטינית

מליאת הכנסת אישרה את הודעת ראש הממשלה בדבר תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית. 99 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההודעה, אל מול 9 שהתנגדו

הכנסת אישרה את ההצעה להתנגד להכרה במדינה פלסטינית
נתניהו במליאה צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בצוהריים (רביעי) את הודעת הממשלה, בהתאם לסעיף 32(א) לתקנון הכנסת, כפי שנמסרה שלשום במליאה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדבר תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית. 99 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההודעה, אל מול 9 שהתנגדו. 

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר האישור: "אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלסטינית. השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת.   

אני לא זוכר רוב עצום כזה על הצעה כלשהיא. הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית. התכתיב הזה יפגע בשלום והיא שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית. הכרה חד צדדית לא תקרב את השלום אלא תרחיק אותו.

אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד החמאס", כך נתניהו.

בנוסח ההודעה נכתב: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום". 

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אמר במהלך הדיון הסיעתי: "אם אתה ראש הממשלה במשך 15 שנה, ובמשמרת שלך נרצחים 1,200 ישראלים, ישובים שלמים נכבשים, אזרחים נשרפים בחיים, מאות אנשים נלקחים בשבי – אז אתה אשם. אין מישהו אחר. אתה אשם מפני שלא מנעת את זה. אתה אשם כי התפקיד שלך הוא למנוע את זה ולא מילאת את תפקידך.

כשאומרים שהחמאס מורתע – אתה אחראי. כשילדים נרצחים וילדות נאנסות בידי החמאס – אתה נעלם. כשמפציצים משאית בסוריה – אתה אחראי. כשעשרות אלפי ישראלים מפונים מביתם בגבול הצפון לחודשים ארוכים – נעלם. זו שיטה נהדרת, זה רק לא יעבוד. אתה אשם – אתה אחראי".

מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד