כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המשגיח הסכים

הדרישה של בוגרי מיר ברכפלד מראש הישיבה

ישיבת מיר ברכפלד כבר העמידה בוגרים, שלהם בנים שעתידים לחבוש בשנה הבאה את ספסלי הישיבה. כינוס מיוחד נערך בבית ראש הישיבה שם ביקשו הבוגרים להבטיח את הרמה הגבוהה של הלומדים בישיבה

הדרישה של בוגרי מיר ברכפלד מראש הישיבה
הכינוס בבית ראש ישיבת מיר ברכפלד צילום: באדיבות המצלם

עשרות בוגרי ישיבת מיר ברכפלד שמתכוונים לשלוח את ילדיהם לישיבה, התכנסו בביתו של ראש הישיבה הגאון רבי נועם אלון ודרשו מהנהלת הישיבה לקבל לשורותיה בשנה הבאה רק תלמידים מהישיבות הקטנות החשובות ביותר בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מטרת המהלך, לטענת הבוגרים, היא להבטיח את רמתם הגבוהה של התלמידים הלומדים בישיבה - הן מבחינה לימודית והן מבחינה רוחנית. "בנינו זכו ללמוד בישיבות קטנות מצוינות", הסבירו הבוגרים, "אך אנו רוצים שהם יספגו את הקניינים הייחודיים של ישיבת מיר ברכפלד, הן מצוות הלימוד המיומן והן מדרך הלימוד של ראש הישיבה."

באדיבות המצלםחלק מהורי הבוגריםצילום: באדיבות המצלם

המשגיח, הגאון רבי ראובן הכסטר, הביע תמיכה בדרישת הבוגרים, אך הדגיש כי סוד הצלחת הישיבה טמון ביראת השמים של ראשי הישיבה. "לכן," אמר המשגיח, "אין לדחות בחור מצוין רק בגלל הישיבה ממנה הגיע."

ראש הישיבה, הגרנ"י אלון, הסכים עם דברי המשגיח והוסיף כי סוד האווירה המיוחדת בישיבה הוא היחס לכל תלמיד לפי הישגיו ועמלו בתורה בלבד. "אנו לא שמים דגש דווקא על הבחורים שבאים מהמקומות החשובים אלא נותנים מקום גם לבחור מצוין שהגיע ממקום פחות מובחר".

רה"י הגר"צ פרצוביץ, ציין לשבח את בוגרי הישיבה, ואמר ששמע מראשי כוללים חשובים עד כמה הם בולטים לטובה בדרך הלימוד שלהם. "זוהי עדות לדרך החינוך המיוחדת בישיבתנו", אמר הגר"צ פרצוביץ.

האירוע הסתיים בהבעת תודה של אחד מן הבוגרים שהודה לראשי הישיבה על הקשר המיוחד שיש להם עם בוגרי הישיבה ועל האווירה המיוחדת השוררת בה.

באדיבות המצלםהמשגיח הרב הכסטרצילום: באדיבות המצלם

ישיבת מיר ברכפלד רישום הרב נועם אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד