י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האמון נפגע

איזנקוט דורש חקירה אחרי הדלפת מכתבו: "אין לי בעיה להיות הראשון"

אחרי הדלפת מסמך ההאשמות שלו לקבינט המלחמה - השר וחבר הקבינט המצומצם גדי איזנקוט ביקש במהלך דיון הקבינט אמש לחקור את ההדלפות שיוצאות מהפורום

איזנקוט דורש חקירה אחרי הדלפת מכתבו: "אין לי בעיה להיות הראשון"
חברי קבינט המלחמה עם בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

השר גדי איזנקוט זעם על הדלפת מסמך האזהרה ששלח לחברי קבינט המלחמה, וביקש במהלך הדיון בקבינט אמש לפתוח בחקירה על ההדלפות שיוצאות מהפורום, כך דווח ב"ישראל היום". 

איזנקוט אמר: "אין לי בעיה להיות הראשון". יחד עם זאת, אתמול דווח כי שרים בקבינט זעמו על פרסום המכתב וטענו כי הפורום מאבד מיוקרתו ומהחשאיות שלו. 

איזנקוט כתב במכתבו שפורסם ב"חדשות 12" בין היתר: "לאחר יותר מ-4 חודשי מלחמה, ראוי לבצע הערכת הישגים ובחינת כיוונים להמשך. בראייתי, לאור הימנעות מקבלת החלטות קובעות ומשמעותיות, ניכר קושי הולך וגובר בהשגת מטרות המלחמה. המתאר האסטרטגי של המלחמה נתקע, ומאיים הלכה למעשה על השגת מטרות המלחמה, ויתרה מכך, על מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל".

איזנקוט מפרט במסמך את סטטוס מימוש מטרות המלחמה שהתקבלו: "מיטוט היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס - הושג חלקית. השבת החטופים - הושג חלקית. מצב סיום המלחמה שלא נשקף איום מעזה - לא הושג. השבת הביטחון לתושבי העוטף - הושג חלקית. חיזוק הביטחון האישי והחוסן הלאומי של אזרחי ישראל - לא הושג".

איזנקוט קבינט המלחמה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד