י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבן עזב עם גויה

ההורים זועמים: בית הספר האורתודוקסי מעודד התבוללות

הורים לתלמידים יהודים אורתודוקסים במדריד, נדהמו לגלות כי הנהלת בית הספר מעודדת קבלת תלמידים גויים כדי להשפיע על תלמידים להתבולל. אחד ההורים מספר ל'בחדרי חרדים' כי בנו בן ה-18 עזב את הבית בסיוע ארגון מקומי, כדי שיוכל להיות בקשר עם גויה אותה הכיר בבית הספר

ההורים זועמים: בית הספר האורתודוקסי מעודד התבוללות
אילוסטרציה צילום: Pixabay

סערה בבית הספר "אבן גבירול" במדריד בירת ספרד. אחד התלמידים, ממשפחה אורתודוקסית מכובדת, עזב את הבית ועבר לגור במקום בו יוכל להיות בקשר עם גויה אותה הכיר בבית הספר. הוריו של הנער מאשימים את בית הספר ב"עידוד התבוללות".

בית הספר היהודי האורתודוקסי "אבן גבירול" ממוקם בשכונה יוקרתית במדריד ובו לומדים כ-400 תלמידים יהודים. ההורים משלמים שכר לימוד חודשי של 600 יורו ובטוחים שבית הספר הוא פרטי, אך מסתבר כי בית הספר הוא רק חצי פרטי, וזאת מבלי שההורים מודעים לכך. בית הספר מקבל תקציבים ממשרד החינוך בספרד, ונאלץ להתנהל לפי הנהלים של משרד החינוך.

בבית הספר ישנם כ-10 תלמידים גויים, חלק מההורים היהודים לא יודעים על כך, מדובר בבית ספר שרבים מתלמידיו חובשים כיפה ולובשים ציצית. לטענת מספר הורים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', בית הספר מעודד התבוללות ומעסיק עובדים שהתגיירו בגיור לא אורתודוקסי, אותם עובדים מעודדים את התלמידים להתבולל וגם מדברים על כך בגלוי.

רוב ההורים לא יודעים שבית הספר למעשה לוקח כסף מהמדינה, מחויב לה והוא לא באמת בית ספר פרטי. יתרה מכך, ההורים של התלמידים הגויים לא משלמים שכר לימוד של 600 יורו בחודש, בניגוד להורים היהודים שכן משלמים. מהגוים בית הספר לא לוקח תשלום כדי לא להסתבך עם הרשויות. בית הספר שייך לפדרציה היהודית (CJM) ושכר הלימוד לבית הספר הולך לארגון CJM תחת הרב משה בן דהאן מרבני הקהילה היהודית.

אחד ההורים של התלמידים סיפר בבכי ל'בחדרי חרדים' כי בנו בן ה-18 עזב את הבית כדי שוכל לחיות עם גויה ומקבל סיוע מארגון ששייך לפדרציה היהודית (CJM) שמנוהלת על ידי הרב בן דהאן. הארגון מממן אותו לאחר שעזב את הבית. ההורים ניסו להשפיע ולהסביר ואף להבהיר כי הילד לא יקבל יורו אחד מכל ירושה עתידית (מדובר במשפחה עשירה) אך את התלמיד זה לא מעניין והוא כאמור עזב את הבית. 

ההורים שבורים ומאשימים את הפדרציה היהודית בספרד שלטענתם מסייעת לבנם להתפקר. ההורים מאשימים את הרב משה בן דהן רב בית הספר ומרבני הקהילה היהודית במדריד, וטוענים כי הוא עושה זאת בעבור בצע כסף, או כי גורמים שזהותם לא ידועה עומדים מאחוריו ולוחצים עליו, הן לקבל תלמידים לא יהודים, לבית הספר שאמור להיות פרטי והכל תחת המעטפת של הקהילה היהודית האורתודוקסית של מדריד.

בתגובה ל'בחדרי חדרים' הרב בן דהאן לא הכחיש כי בבית הספר האורתודוקסי ישנם תלמידים לא יהודים: "בית הספר היהודי אבן גבירול אינו בית ספר פרטי שיכול לבחור תלמידים הלומדים בו, מדובר בקהילה קטנה שאין לה יכולת להחזיק בית ספר פרטי, ולכן בית הספר מקבל סיוע כספי משמעותי ממשרד החינוך הספרדי, וזה מחייב לקבל תלמידים לא יהודים. למשל תלמידים של המורים או העובדים הלא יהודים שנמצאים בבית הספר, אבל תלמידים לא יהודים הם מיעוט כמעט מוחלט".

בנוגע לאופי החינוך אמר: "בבית הספר יש רב אורתודוקסי שדואג לחינוך היהודי וגם יש מורים שליחים דתיים שהגיעו מהארץ ומלמדים בבית הספר כדי לחזק את החינוך היהודי ולמנוע התבוללות".

בקשר לתקציב מהמדינה אמר: "הסיוע הממשלתי לא כולל הוצאות ביטחון, אוכל כשר ולימודי יהדות, רק תלמידים יהודים שנהנים מהשרותים האלו משלמים את התשלום הנוסף. כל מטרת של בית הספר היהודי היא לחזק את הערכים היהודים וקיום המצוות, ולכן יש תפילות כל יום ולימודי יהדות".

עוד אמר: "ישנו רב אורתודוקסי שהגיע מהארץ שלמד בישיבות מוכרות בארץ, והוא נמצא בבית הספר כל היום, יש אוכל כשר עם משגיח מהקהילה ויש אפילו תלמידים חרדים שלומדים בו, לכן אי אפשר להגיד כי בית הספר מסייע להתבולל. זה נכון שיש תלמיד אחד שעזב את ביתו, והוא הלך לגור תקופה אצל הרב של בית הספר, אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שיחזור לביתו מיד עם הוריו".

בקשר לטענות על גיורים פיקטיביים אמר: "כל הגיורים הנעשים בקהילה הם דרך בית הדין של ועידה רבני אירופה, תחת הפיקוח של הרבנות הראשית לישראל, ואב בית הדין הדיין מנחם גלי, אב בית דין של לונדון, איך אפשר להגיד שהם מזויפים ומעודדים התבוללות?".

ספרד התבוללות מדריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד