ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא מתבייש

'סרטן תמורת בחירה': הסערה שעורר חבר הכנסת בדיון

מנכ"ל רשות שדות התעופה בדיון: "הפגיעה בדיוטי פרי תפגע קשות בהכנסות הרשות, ובהכרח תפגע גם בציבור הנוסעים"

'סרטן תמורת בחירה': הסערה שעורר חבר הכנסת בדיון
צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אירוע בלתי שגרתי התרחש הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים במהלך הדיון בנוגע לצו לביטול הפחתת המס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי, כאשר חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד הודיע כי בכוונתו להצביג נגד ההצעה לבטל את הפטור.

במהלך הישיבה חשף רביבו, שמשמש גם כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים, כי הסיבה להצבעתו נגד היא הפגיעה הכלכלית שתיגרם לרשות שדות התעופה בעקבות ביטול הטבת המס.

הוא הודיע בקול רם כי הוא אכן נבחר לליכוד בזכות קולות העובדים ברשות שדות התעופה, הוא לא מתבייש בכך וכי "לא יהיה תקציב מדינה במידה והמס הזה יעבור".

במסגרת הדיון לפני מספר ימים, ציין מנכ"ל רשות שדות התעופה אמנון כהן כי "הפגיעה בדיוטי פרי תפגע קשות בהכנסות הרשות, ובהכרח גם בציבור הנוסעים. המדינה קיבלה כ-4 מיליארד שקל ב-4-3 השנים האחרונות רק מהכנסות מהמס שלנו, הפגיעה בדיוטי פרי תפגע בציבור, לא נוכל להכין את הנמל לקליטה של 40 מיליון נוסעים בשנה בתוך עשור כפי שרצו. הרווח שלנו - 550-500 מיליון שקל בשנה, הנזק יהיה כ-4 מיליארד בעשור. זו פגיעה חמורה בתשתיות של מדינת ישראל, ברשות שדות התעופה".

אמנון תגורי, מנכ"ל דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, אמר כי "נמצא פה משקיע מחו"ל שהשקיע השקעת ענק בנתב"ג, הגיע למרות כל הסיכונים, ובתוך ההשקעה כלולות מכירות טבק בדיוטי פרי כמו בכל מקום בעולם, הוא לא נרתע, לא הוציא אף עובד לקורונה, מה אנחנו עושים עם משקיע כזה שחלק ניכר מההכנסות שלו הולכות להעלם? על הנושא הבריאותי אין עוררין, אבל דבר אחד בטוח, אם מישהו שחושב שלא לשלם את המס על כמה חבילות סיגריות שהוא חוזר מחו"ל יגרום לאנשים להפסיק לעשן, זו הנחה אבסולוטית ואני לא חושב שזה נכון. יש להם אפשרות לרכוש במטוסים בדרך ובחו"ל. הוועדה צריכה לקחת בחשבון את הצד הכלכלי".

סרטן פריימריז אליהו רביבו ליכוד נתבג רשות שדות התעופה סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד