כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשש בעולם

בריטניה שוקלת: אמברגו נשק על ישראל - אם תפלוש לרפיח

בפעם האחרונה שזה קרה היה זה בימי מבצע חומת מגן כאשר האיסור התייחס לציוד "שעלול לשמש את ישראל בפעולותיה בשטחי הרשות הפלסטינית"

בריטניה שוקלת: אמברגו נשק על ישראל - אם תפלוש לרפיח
נתניהו ודייוויד קמרון צילום: קובי גדעון לע"מ

לפי דיווח בסוכנות הידיעות האמריקאית 'בלומברג' היום (רביעי), ממשלת בריטניה שוקלת להגביל חלק מיצוא הנשק לישראל אם זו תפתח במתקפה על רפיח או תפריע למשאיות סיוע להיכנס לעזה.

לפני מספר ימים, שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, התייחס להוראת ראש הממשלה נתניהו להיערך לפעילות ברפיח בדרום רצועת עזה, וכתב כי הוא "מודאג מאוד בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית ברפיח - שבה מסתתרת יותר ממחצית מאוכלוסיית הרצועה".

קמרון הוסיף כי "העדיפות חייבת להיות הפסקה מיידית בלחימה כדי להכניס סיוע ולהוציא משם את החטופים, ואז להתקדם לעבר הפסקת אש קבועה". שרת החוץ ההולנדית הזהירה גם היא ממבצע ברפיח ואמר כי "אין לכך הצדקה".

על פי האו"ם יותר מ-1.3 מיליון בני אדם נמצאים ברפיח, רובם עקורים מאזורים אחרים של עזה. ביום שישי אמרו ל-CNN תושבי רפיח ואנשים שנעקרו ממקומות אחרים בעזה כי הם חוששים ואין להם לאן ללכת אם ישראל תיכנס לעיר בדרום רצועת עזה הממוקמת קרוב לגבול המצרי.

בפעם האחרונה שאמברגו בריטי הוטל על ישראל, היה זה לפני כ-22 שנים בימי מבצע חומת מגן. איסור מכירת הנשק התייחס אז לציוד צבאי "שעלול לשמש את ישראל בפעולותיה בשטחי הרשות הפלסטינית". גורמים רשמיים בלונדון אמרו כי לא מדובר באמברגו פורמלי וכי ההחלטות מתקבלות כעת עבור כל הזמנה בנפרד. הם ציינו כי ציוד צבאי שאושר לישראל לפני מבצע 'חומת מגן' נאסר כעת למכירה. 

אמברגו נשק בריטנ רפיח שר החוץ הבריטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד