י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סערה בצפת: מסיונר התחזה כרב וביקר ויצר קשר עם גנים חרדיים בעיר

התחזה כרב, ובחסות חזותו הרבנית חדר לגנים | ארגון 'יד לאחים' שחשף את הפרשייה העגומה שיגר מכתבי אזהרה לכלל המוסדות בצפת | בימים הקרובים: כינוס חירום למנהלי מוסדות החינוך בעיר

סערה בצפת: מסיונר התחזה כרב וביקר ויצר קשר עם גנים חרדיים בעיר
העיר צפת צילום: David Cohen/Flash90

תקלה חמורה בגני הילדים ומוסדות החינוך לגיל הרך, מעוררת סערה רבתי בעיר צפת. מיסיונר ידוע המציג את עצמו כרב יצר קשר גם עם גנים חרדיים ודתיים והציע את עצמו לסייע בפיתוח הגנים.

בין היתר, כך נודע לארגון 'יד לאחים' שמטפל בפרשייה המזעזעת, הלה הצליח אף לחדור לגן ילדות חרדי, תוך שהוא מוליך שולל את ההנהלה והגננות. כל זאת, תוך אטימות מוחלטת לרקע הדתי והחרדי של הילדות שעולה החשש שבתכניתו להנחיל את ערכי הנצרות רח"ל, באופן חמור ביותר כדי לטעת את העיוותים כבר מגיל צעיר בלב הילדות.

במקביל נודע, כי המיסיונר התחזה כאמור כרב, אף הצליח לגייס תרומות בסך כולל של עשרות אלפי דולר על מנת לבנות ממ''ד - מרחב מוגן - עבור אחד הגנים החרדיים בצפת, החשש הוא שבכך יהפוך לאדם שבכל עת יוכל לבוא בשערי הגנים.

כאמור, המעשה החמור שכרוך באיסור הלכתי חמור ביותר של קבלת כספי עבודה זרה, התבצע מבלי ידיעת ההורים והגננות וכן לא של הנהלות הגנים שלא העלו בדעתם כי מדובר באדם שמתחזה לרב ונראה כך על פי חזותו אך בפועל הינו מיסיונר שזהותו מוכרת היטב לארגון הפעילים 'יד לאחים'.

עוד נחשף כי הלה ביקור בצפת בתקופה האחרונה פעמים רבות, ובמהלך פעילותו המסיונרית נפגש גם עם ראש העיר צפת, שוקי אוחנה וניסה להוליכו שולל.

ארגון הפעילים 'יד לאחים' העומד בחזית המאבק במיסיון, שיגר שורה של מכתבי התרעה למנהלי המוסדות, לגננות ולגורמי חינוך נוספים בעיר, כמו גם לרבני העיר ולרבני השכונות במטרה להעמידם על הטעות החמורה שהתרחשה, ועל המאורע המזעזע והטראגי עבור חינוכן של ילדות ישראל.

הרבנים, מנהלי המוסדות והגננות הזדעזעו למשמע הפרשייה החמורה שהתרחשה תחת אפם, וכבר בימים הקרובים תתקיים אסיפת חרום של מנהלי המוסדות בצפת יחד עם ראשי ארגון 'יד לאחים' על מנת לקבוע מסמרות כדי שתקלות מעין אלה לא יחזרו על עצמם חלילה.

יד לאחים מסיונרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד