י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הוכרזה כמונופול

סערה בכוס תה: "החברה גובה כפול לעומת הצרכנים הערבים"

לפני מספר חודשים הממונה על התחרות, מיכל כהן, הודיעה כי היא מכריזה על חברת התה הפופולרית ויסוצקי כמונופול בשוק התה הירוק

סערה בכוס תה: "החברה גובה כפול לעומת הצרכנים הערבים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר הכלכלה, ניר ברקת, שיגר הערב (רביעי) מכתב דחוף ליצרנית התה הפופולרית, ויסוצקי, עם דרישה לחשיפת נתונים - זאת בעקבות חשש לאפליית צרכנים ישראלים לרעה וגביית מחיר כפול לעומת צרכנים ערבים.

כזכור, ביום שני ברקת עמד במליאת הכנסת ואמר כי "ויסוצקי מוכרת תה בעשרות אחוזים זול יותר לפלסטינים לעומת המחיר לצרכן הישראלי - ומפלה ישראלים. ויסוצקי החליטה לנצל את מעמדה המונופוליסטי ולעשוק את הציבור הישראלי - וצריכה לדעת שהצרכן הישראלי לא פראייר. אני לא קונה יותר ויסוצקי - מי שמפלה לרעה ישראלים לא נכנס אליי הביתה".

החברה מסרה בתגובה כי הם "דוחים מכל וכל  את דבריו של שר הכלכלה והתעשייה. ויסוצקי אינה מוכרת ברשות הפלסטינאית ואינה מפעילה סוכנים או סיטונאים ברשות.  עצוב לשמוע ששר הכלכלה והתעשייה נלחם בתעשייה ישראלית במקום לעודד ולפתח מפעלים כמו שלנו, המעסיקים עובדים רבים בגליל. אנו נשקול את המשך צעדינו.

בחודש שעבר חברת התה הודיעה לרשתות השיווק על העלאת מחירים  החל מ-1 במרץ במספר קטגוריות. הסיבה, כך לטענת החברה, "עליות מחיר בחומרי הגלם והאריזה ובעלויות הייצור והלוגיסטיקה". בחברה הודיעו כי בכוונתם להעלות את מחירי הזיתים ורטבי השקשוקה של זיתא כך שיתייקרו ב-10%, וחליטות התה וסדרת הצ׳יי ב-7%.

לפני מספר חודשים הממונה על התחרות, מיכל כהן, הודיעה כי היא מכריזה על חברת התה הפופולרית ויסוצקי כמונופול בשוק התה הירוק. בעקבות ההחלטה יאסר על החברה התערבות בסידור המדפים ומחיר המוצר ללקוח הסופי והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.

תה ויסוצקי ברקת שר הכלכלה מונופול נאום מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד