ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"יפגע בנורמליזציה"

דיווח: הפניה של האמריקניים בעניין ההצהרה נגד מדינה פלסטינית

בכירים בממשל האמריקני פנו ביממה האחרונה לבכירים ישראלים בבקשה לשנות את נוסח ההצהרה נגד מדינה פלסטינית. לדבריהם, "ההצהרה תפגע במאמצי הנורמליזציה"

דיווח: הפניה של האמריקניים בעניין ההצהרה נגד מדינה פלסטינית
ראה"מ בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים בממשל האמריקני פנו ביממה האחרונה לבכירים ישראלים בבקשה לשנות את נוסח ההצהרה נגד מדינה פלסטינית שאושרה היום (רביעי) בכנסת ברוב של 99 חכי"ם. 

על פי דיווח בחדשות 13, בכירי הממשל טענו כי "ההצהרה תפגע במאמצי הנורמליזציה עם סעודיה".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה בצהריים את הודעת הממשלה, בהתאם לסעיף 32(א) לתקנון הכנסת, כפי שנמסרה שלשום במליאה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדבר תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית. 99 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההודעה, אל מול 9 שהתנגדו. 

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר האישור: "אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלסטינית. השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת.   

אני לא זוכר רוב עצום כזה על הצעה כלשהיא. הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית. התכתיב הזה יפגע בשלום והיא שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית. הכרה חד צדדית לא תקרב את השלום אלא תרחיק אותו.

אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד החמאס", כך נתניהו.

בנוסח ההודעה נכתב: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום". 

ארה"ב מדינה פלסטינית כנסת סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד