י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"רצף שקרים"

"די לטיוח!" • משפחת קסטלמן דורשת ועדת חקירה ממלכתית

משפחתו של יובל קסטלמן שנורה למוות לאחר שנטרל את המחבלים בפיגוע בירושלים קיימה מסיבת עיתונאים ודרשה חקירה: "די לטיוח - יש לערוך חקירה ממצה"

"די לטיוח!" • משפחת קסטלמן דורשת ועדת חקירה ממלכתית
יובל קסטלמן ז"ל, זירת הפיגוע צילום: באדיבות המשפחה/חיים גולדברג, פלאש 90

משפחתו של עורך הדין יובל דורון קסטלמן ז"ל שנורה למוות לאחר שנחשד כמחבל בפיגוע בכניסה לירושלים הודיעה היום (רביעי) במסיבת עיתונאים שקיימה כי היא דורשת מפרקליט המדינה עמית איסמן לפתוח בוועדת חקירה ממלכתית. 

האב משה קסטלמן אמר במסיבת העיתונאים: "היו פה מחדלים ושיבוש הליכי חקירה, חשבנו שימצו את חקר האמת כי חשוב לנו שתהיה משטרה חזקה. סמכנו על מח"ש אבל לצערנו עברו חודשיים ועשרה ימים - זה לא בדיקה, זה יותר בדיחה". "אנחנו קוראים לפרקליט המדינה אייסמן להורות על חקירה", הוסיף אביו של יובל, "הבנו שלא מצאו לנכון לתחקר שוטרים ולא הגיעו לדוקטור לשאול אותו".

לדברי עו"ד עמית שלף שמייצג את המשפחה: "ברור שיש פה יד מכוונת. ומה שהכי ראוי ונכון זה שבעת הזאת תוקם ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את רצף השקרים והניסיונות לטיוח. זה המינימום אחרי מה שהעבירו את המשפחה".

עו"ד דניאל חקלאי שמייצג גם הוא את המשפחה, הוסיף ואמר: "מתברר שחודשיים ועשרה אחרי מח"ש ממשיכה את הקו של משטרת ישראל, ממשיכה לטייח. וזאת סכנה ציבורית כי הם אמורים לשמור עלינו. איש ממח"ש לא פנה לרופא. מח"ש והמשטרה מוודאות מריחה".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "התיק מצוי בבדיקת מח"ש ובמסגרתו נערכות פעולות חקירה רבות, שטרם הסתיימו אשר מטבע הדברים לא נוכל לפרט לגביהן בשלב זה. מח"ש אשר פועלת בכדי לגבש החלטתה בהקדם האפשרי מצויה בקשר עם באי כוחם של משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל וכשתתקבל החלטה הם יעודכנו על כך כמקובל".

ממח"ש נמסר: "במסגרת הבדיקה נערכות פעולות חקירה רבות, שטרם הסתיימו, ומטבע הדברים לא נוכל לפרט לגביהן בשלב זה. אנו פועלים כדי לגבש החלטה בהקדם האפשרי".

יובל דורון ז"ל בן ה-38 הבחין בפיגוע בכניסה לירושלים בבוקר ה-1 בדצמבר כשנהג בדרך לעבודתו, עצר את רכבו ויצא לנטרל את המחבלים. הוא זוהה כמחבל על ידי שני חיילים שהשתתפו גם כן בנטרול המחבלים בזירה. בתיעוד קשה שהופץ נראה יובל מרים את ידיו כשהוא יושב על ברכיו בכביש, משליך את ארנקו לעברם כדי שיראו בתעודת הזהות שהוא "יהודי" כפי שזעק לעברם שוב ושוב - אולם נורה ונפצע אנושות. בערב נקבע מותו בבית החולים. חייל המילואים אביעד פריג'ה נעצר בחשד שהרג את קסטלמן.

פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה עוד בחודש דצמבר את מח"ש לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה שטיפל בחקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן. זאת לאחר קרב גרסאות בין משטרת ירושלים לבין בית החולים שערי צדק.

לאחר נתיחת הגופה אמרו במשטרת מחוז ירושלים כי בדוח שהגיע מבית החולים ביום הפיגוע, לא נכתב כי נמצא ממצא מתכתי בחזה, בעוד שבדוח שהוגש למשטרה הצבאית החוקרת נכתב כי נמצא ממצא כזה.

משערי צדק נמסר ל'כאן חדשות' כי גם בדוח הסיטי הראשון ביום הפיגוע נמצאו ממצאים מתכתיים. בנתיחת גופתו של יובל קסטלמן שנערכה במכון לרפואה באבו כביר נמצא קליע של רובה M16 וכן שני רסיסים.

יובל דורון קסטלמן טיוח מח"ש אביעד פריג'ה ועדת חקירה פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד