כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סיבוכים ואשפוזים

זן אלים של שפעת משתולל בישראל; 3 ילדים במצב קשה

הגרף עולה באופן חד ועובר את כל השנים של תחלואת השפעת וישנם הרבה מאוד של אשפוזים בעקבות סיבוכים בעיקר של דלקות ריאות גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים

זן אלים של שפעת משתולל בישראל; 3 ילדים במצב קשה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שיא בתחלואת השפעת בכל הזמנים בשל זן אלים שמשתולל בישראל. שלושה ילדים מאושפזים במצב קשה, בהם תינוקת בת חצי שנה.

מדוח של המרכז לבקרת מחלות של משרד הבריאות, עולה כי אנחנו בעונת שפעת קשה בעוצמה גבוהה מאוד. הגרף עולה באופן חד ועובר את כל השנים של תחלואת השפעת וישנם הרבה מאוד של אישפוזים בעקבות סיבוכים בעיקר של דלקות ריאות גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים.

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

תינקות בת חצי שנה מאושפזת במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם שבחיפה. בת שנתיים וחצי מאושפזת במצב קשה בביה"ח הלל יפה בחדרה. בת 6 בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה, גם היא במצב קשה עם הלם זיהומי כתוצאה מסיבוכי שפעת.

ישנם ילדים רבים מאושפזים בכל בתי החולים לילדים, כמו ב'דנה' של איכילוב, ו'ספרא' של שיבא בתל השומר.

הזן השלט השנה עם מעל 50% מהתחלואה, הוא זן מסוג A שהוא ידוע כאלים יותר שמוביל לאשפוזים רבים וגם העובדה שנרשמה היענות נמוכה לחיסון מפני שפעת לעומת שנים עברו. 

בעולם הרפואה מתריעים כי אם לא ייעשה דבר, המצב עשוי לחזור על עצמו גם בחורף הבא. 


ד"ר ליאורה מישנה, מנהלת מרכז בריאות הילד כללית בבני ברק, מחוז דן פ"ת כללית אומרת: "שפעת היא מחלה קשה מאוד בניגוד לדעה הרווחת באוכלוסיה, נמשכת כשבועיים ועלולה להסתבך עד כדי אשפוז ואף מוות. השנה אנו עדים לעלייה בתחלואת שפעת קשה, חשוב לדעת כי ניתן להימנע מהמחלה וסיבוכיה על ידי מתן חיסון כנגד שפעת.  לחיסון אין תופעות לוואי ואינו יכול לגרום להופעת המחלה. אנא הישמרו והתחסנו - החיסון בטוח, יעיל ומציל חיים".

שפעת ילדים דלקת ריאות טיפול נמרץ תחלואת חורף זן A אישפוזים סיבוכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד