כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הסערה נמשכת

בבריטניה טוענים: זה האיש שהשפיע על הצהרת הנסיך בנוגע לעזה

הביוגרף המלכותי טום באוור טען כי ההצהרה של הנסיך וויליאם על המלחמה בעזה והקריאה לסיומה הושפעו משר החוץ דיוויד קמרון, שלדבריו לא הבין שחמאס מעוניין רק בהשמדת ישראל

בבריטניה טוענים: זה האיש שהשפיע על הצהרת הנסיך בנוגע לעזה
הנסיך וויליאם צילום: הדס פרוש - פלאש 90

הביוגרף המלכותי טום באוור העלה השערה שההתערבות חסרת התקדים של הנסיך וויליאם במשבר במזרח התיכון התבקשה או הושפעה על ידי שר החוץ דיוויד קמרון - כך דיווח הטלגרף הבריטי.  

הביוגרף אמר: "אני רואה את ידו של לורד קמרון בכל זה, שאיכשהו עבר לצד של להגיד לישראל לעצור כדי לשאוף לשלום. אבל כמובן שמה שלורד קמרון לא מבין הוא שאי אפשר לעשות שלום עם חמאס, שמעוניין ההשמדת ישראל ורצח כל יהודי שחי בישראל".

לפני יומיים אמר הנסיך האנגלי ויליאם בצהרה חריגה כי יותר מדי נהרגו במלחמה, וקרא להפסיק את הלחימה "בהקדם האפשרי". הצהרה זו עוררה בקרב רבים בבריטניה כעס. 

מקורביו של הנסיך אמרו לטלגרף הבריטי כי הנסיך "הרגיש שאין לו ברירה לאחר שראה את מספר ההרוגים עולה", כך דווח ב"כאן 11". לשכת ראש ממשלת בריטניה סונאק הוציאה הודעה לפיה עמדתו "תואמת את עמדת הממשלה וסונאק מברך על התערבות הנסיך". 

האמירה עוררה תגובות רבות, כך למשל נייג'ל פאראג', איש ימין בריטי, יעץ לנסיך "להתרחק מסוגיות פוליטיות בוערות". איילון לוי ממערך ההסברה הגיב: "אנו מעריכים את קריאתו של הנסיך מוויילס לחמאס לשחרר את החטופים. אנו גם זוכרים בהכרת תודה את הצהרתו מה-11 באוקטובר, בה גינה את התקפות הטרור של חמאס ואישר מחדש את זכותה של ישראל להגנה עצמית נגדם".

העיתונאי הבריטי אנדרו פירס היה תקיף מאד, "המלכה המנוחה הייתה "זועמת" מההצהרה של הנסיך וויליאם על הסכסוך בין ישראל לעזה".

לאחר התערבות יוצאת דופן של המלך לעתיד - בה דיבר על "המחיר האנושי הנורא" של המלחמה שגרמה ל"יותר מדי הרוגים", פירס אמר: "אין זה מקרי שהוד מלכותה המלכה בתקופת 70 שנות מלכותה, מעולם לא נסעה לישראל. כי משרד החוץ לא נתן לה ליסוע לישראל כי זה היה משמעות פוליטית".

המלכה אליזבת הנסיך וויליאם בריטניה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד