י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פיגוע מתוכנן היטב

תופת בפקק: "המחבלים ריססו, לא היה לאן לברוח"

עדת ראייה לפיגוע הירי סמוך למעלה אדומים סיפרה: "מישהו יצא מהרכב ופשוט ריסס פה. זה לא נורמלי". אח בהדסה שהעניק טיפול לאחת הפצועות: "היא ראתה מחבל עם רובה, לקח זמן עד שהשתלטנו על הדימום"

תופת בפקק: "המחבלים ריססו, לא היה לאן לברוח"
זירת הפיגוע צילום: Chaim Goldberg/Flash90

העדויות מהפיגוע הקשה הבוקר סמוך למעלה אדומים מתחילות לזרום. על פי עדויות של תושבי מעלה אדומים, המחבלים התנגשו בכוונה עם הרכבים שלהם כדי ליצור פקק בכביש - ורק אז יצאו מהרכב והתחילו לירות, כך דווח ב"ווינט". 

עדת ראייה שהייתה במקום, סיפרה הבוקר ל"ווינט": "אם הייתי יוצאת דקה לפני מהבית - הייתי בפיגוע. מישהו יצא מהרכב ופשוט ריסס פה. זה לא נורמלי. יש מלא כוחות ביטחון שהגיעו ממש מהר. צבא, משטרה, מסוקים. שלושת הנתיבים בכביש עמדו בפקק והמחבלים ריססו אותנו חופשי מכל כיוון. לא היה לנו לאן לברוח".

אריק בן שמעון, אביו של הפצוע שנפגע בבטנו וברגלו מרסיסים סיפר: "הוא השתחרר לפני שבוע וחצי מחאן יונס, אחרי ששירת ברצועת עזה במילואים במשך ארבעה חודשים. כשהמחבל עצר את הרכב בצד שמאל שלו, והתחיל לירות, הוא ירה בו כדור ראשון דרך החלון - ואז יצא החוצה, חתר למגע והירי של המחבל פגע בו. הוא בהכרה מלאה. אישתי נפגעת חרדה". 

עמית אררט, אח קשר כללית מחוז ירושלים בביה"ח הדסה ויו"ר עמיתים לטיולים, העניק טיפול לפצועה במקום: "כיביתי מנוע ויצאתי מהרכב עם חוסם עורקים. הייתה לה פציעה באמה השמאלית. אני לא ראיתי את המחבלים, התמקדתי רק באיך אני עוצר לה את הדימום מהעורק".

האח אמר: "טיפלתי בה, זה לא היה פשוט. לקח זמן עד שהצלחנו להשתלט על הדימום. היא ממש ברחה מהפיגוע, אני הזמנתי מד"א. היא הספיקה לראות את המחבל, אמרה שראתה אותו יורה עם רובה".

בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים, אמר לכאן חדשות: "התרענו עשרות פעמים בפני כוחות הביטחון על חשש מפיגוע בכביש העמוס הזה, ביקשנו שיסדירו את הפקק באזור על ידי הוספת נתיבים בבידוק במחסום, והפרדת הרכבים הישראליים מהפלסטיניים". 

 

הפיגוע במעלה אדומים פיגוע ירי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד