י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רמה אחרת

מבחן אופניים חשמליים עירוניים: אופני ראלי 48V

לרוב הבריות ברחוב כל האופניים החשמליים נראים אותו הדבר. אבל מביני עניין מיד יבחינו שהאופניים האלו, מבית RALEIGH האייקונית, הם ברמה אחרת

מבחן אופניים חשמליים עירוניים: אופני ראלי 48V
אופני ראלי 48V צילום: רוני נאק

אופניים חשמליים עירוניים הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני בישראל. גם היום אופניים חשמליים הם כלי התחבורה המהיר ביותר, הזול ביותר והנגיש ביותר לעשרות אלפי ישראלים המנצלים את העלויות הנמוכות ואת הניידות הגבוהה שמגיעה עם הרכיבה על הכלים האלה. אין פקקים, אין עלויות חניה, לא צריך לקנות דלק יקר וגם אין כל-כך הרבה ימי גשם במהלך השנה שימנעו מאיתנו לצאת לרחוב – משוחררים מתחבורה ציבורית מקרטעת.

רק נראה דומה

על פניו, לעין של אדם שאינו בקיא, האופניים האלה של ראלי נראים כמו כל אופניים חשמליים אחרים. גם הם מתבססים על שלדה מתקפלת עם גלגלים 20 אינץ', יש להם סבל קפיצי כדי מאחור וכידון שטוח. אבל כאן הדמיון מסתיים שכן מדובר בכלי חזק הנחבא אל הכלים. הסוד טמון במערכת ההנעה החשמלית העובדת במתח החזק ביותר – כלומר 48 וולט – זאת בזמן שהרוב המכריע עובדים על 36 או 24 וולט. הבחירה ב-48 וולט נותנת לאופניים האלה עוצמה שחייבים לרכב עליהם כדי להבין אותה, מוריד את הזרם הנדרש לטעינה ונסיעה (עם יתרון בטיחות ברור של עבודה בטמפ' נמוכות יותר של המערכת). איפה מרגישים את העוצמה? ביציאה מהמקום, ברכיבה למשל ברחובות התלולים של ירושלים או צפת ואם צריך לקחת משהו כבד מפה לשם.

הכוח מגיע מסוללת ליתיום-יון בעלת קיבולת גדולה של 624Wh שגם נשלפת אם תרצו לטעון אותה בבית ועל ראשה יש נורות חיווי לדעת מה רמת הטעינה. בניסוי שלנו טענו מ-50% ל-100% בשלוש שעות בלבד.

המנוע עצמו קומפקטי וקל והוא "חי" בתוך טבור הגלגל האחורי. מה שמביא אותנו להביט על הגלגלים עצמם. כאן תגלו לא את הסידור המקובל והכבד של חישוקים עם חישורים (שפיצים) אלא חישוקי מגנזיום קלי משקל ועמידים שגם נראים טוב. עליהם צמיגי איכותיים הנותנים אחיזה נהדרת וצריכת זרם מופחתת בזכות התנגדות מופחתת לגלגול.

אל תחמיצו הזדמנות לרכוש את האופניים של ראלי במחיר מיוחד של 3,500 שקלים בלבד>>>

רוני נאקאופניים חכמיםצילום: רוני נאק

על הכידון תמצאו יחידת בקרה דיגיטלית. זו מאפשרת לשלוט במידת הסיוע שהמנוע נותן, חיווי של רמת הטעינה בסוללה וכן מהירות נסיעה, טווח, מרחק, להדליק ולכבות את פנסי ה-LED שבחזית ומאחור ועוד מידע שימושי. מהירות הנסיעה, מוגדרת היטב בחוק ובתקן, היא עד 25 קמ"ש עם סיוע המנוע אבל בהחלט שניתן לעבור את המהירות הזו בעזרת הכוח שברגליים.

לטובת זאת, מצוידים האופניים החשמליים של ראלי במערכת הילוכים איכותית מבית שימאנו. SHIMANO היא האורים והתומים בתחום מערכות ההילוכים לאופניים ברחבי העולם – והיא הבחירה הטובה ביותר שניתן לעשות כשבאים לבחור אופניים איכותיים.

עוד על הכידון תמצאו מנופי בלימה המפעילים מעצורי דיסק. גם כאן מדובר ברכיב שהוא קומה אחת מעל למעצורי הגומי הנפוצים באופניים אחרים. מעצורי גומי לוחצים גומיות על חישוקי הגלגל. בראלי יש מעצור דיסק הנותן עוצמת בלימה הרבה יותר חזקה ובטוחה. מימד חשוב לאופניים שחיים במרחב עירוני לא צפוי.

המושב האחורי רחב ונוח מאד לישיבה. לא רק בזכות הריפוד הנדיב שעליו אלא גם בזכות בולם זעזועים המשולב במוט המושב. בנוסף, המושב גם מתקפל לפנים כדי לאפשר את השליפה הקלה של הסוללה הגדולה.

רוני נאקמתקפלים וקומפקטיםצילום: רוני נאק

רכיבה

הקו הקבוע שלי הוא כ-3.5 קילומטרים מביתי לתחנת הרכבת בעירי. הרוב המכריע של הדרך היא על שבילי אופניים מסודרים עליהם נעים קורקינטים ואופניים חשמליים מכל סוג ומין. בשבועות שבילינו על האופניים האלה גילינו כלי תחבורה אמין, מהיר וחזק מאד ועם עלויות אחזקה מאד נמוכות. בסך הכל שתי טעינות. אחת, אחרי שבוע של יוממות והשני אחרי רכיבה ארוכה בה ניסינו לגלות את טווח הנסיעה המירבי של האופניים. בשורה התחתונה מעל ל-40 קילומטרים שלקחו אותנו מהרצליה ליפו ובחזרה. כל זה במינימום מאמץ פיזי, בלי פקקים, לאורך חוף הים ובעלות מזערית.

הבלמים הוכיחו את עוצמתם יותר מפעם אחת וסיפקו נשיכה חזקה וגם יכולת מינון עדינה כשצריך רק לגלח כמה קמ"שים. המערכות האלה התקדמו מאד בשנים האחרונות ואפילו שלא מדובר בבלמים הידראוליים – אלא מכאניים – הם בהחלט סיפקו את הסחורה ואת הבטיחות.

לשלדת האלומיניום הקשיחות הנדרשת כדי לתת יציבות ובטיחות – בין אם בשיוט במהירות הקצה או בתמרונים מהירים בין הולכי הרגל הפולשים לנתיבי האופניים בעיר. אעז ואומר שממש נהנתי מהרכיבה הזו. בחלק מהימים שהאופניים היו אצלי התברכנו בגשמים רבים. יצאתי לרכיבה אחת בה גיליתי את היעילות של הכנפיים אשר מנעו מנתז המים להגיע אליי והצמיגים שסיפקו אחיזה בטוחה גם ברטוב.

רוני נאקרכיבה נוחהצילום: רוני נאק

סיכום

אופניים חשמליים עירוניים הם כבר מזמן לא רק הפתרון לקילומטר האחרון מהבית לרכבת או לאוטובוס. הם הפכו לכלי תחבורה לגיטימי בפני עצמו ובעל יכולת לקצר את הזמנים בדרך מ-א' ל-ב' ביעילות ובעלות מעולים. במידה רבה זו הרבה יותר "מהפכה חשמלית" מרכבים חשמליים. ועתה כשיש אופניים חשמליים כמו אלה מבית ראלי – המתעלים על הממוצע המקובל בשוק – אפשר לדבר על התפתחות מרשימה של קבוצת הרכב הזו. יתרה מכך כשהיבואן מציע את האופניים היקרים במחירי מבצע מאד מפתים. בהחלט שהיינו יוצרים קשר כדי לחוות את הדור הבא של האופניים החשמליים במחירים הנוכחיים.

אל תחמיצו הזדמנות לרכוש את האופניים של ראלי במחיר מיוחד של 3,500 שקלים בלבד>>>

אופני ראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד