י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דגם פתוח

כמו ג'יימס בונד אבל על חשמל: הכירו את רכב השטח המתקדם

מנוע הבנזין הקשיש של ריינג' רובר ספארי יצא ובמקומו נכנס מנוע חשמלי שמפיק 375 כוחות סוס – ובגלל תוספת הכוח הניכרת, הבלמים ומערכת הקפיצים שודרגו בהתאם

כמו ג'יימס בונד אבל על חשמל: הכירו את רכב השטח המתקדם
החוצה למנוע ה-V8 הוותיק ושלום למנוע חשמלי - סדנת LUNAZ מחשמלת את הריינג' רובר הקאלסי צילום: LUNAZ

מה זה ישן, נוסע על חשמל כמו חדש ועושה את זה גם בשטח? התשובה: "לונאז". יצרנית הרכב לונאז היא למעשה סדנה שההתמחות שלה היא לקחת מכוניות ישנות ולהסב אותן להנעה מודרנית לחלוטין בחשמל. וזה מה שעשו בלונאז כאשר לסדנה הגיע ריינג' רובר ספארי - הגרסה הקצרה והפתוחה של רכב השטח הבריטי המפורסם. למעשה, זה אחד הרכבים הכי מפורסמים של לנד רובר בגלל שבאחד מסרטי ג'יימס בונד הסוכן החשאי זכה לנהוג בכזה רכב על המסך.

LUNAZהריינג' רובר הקאלסי.צילום: LUNAZ

אבל הרכב שהגיע אל לונאז אינו הריינג' רובר המפורסם בו נהג הסוכן 007, אלא רק ריינג' רובר ספארי רגיל. זו הסיבה מדוע בלונאז לא היססו לפרק אותו לגורמים ולהוציא ממנו את כל מה שמזהם ופולט עשן לטובת מערכת הנעה חשמלית חדשנית.

לונאז עצמה כבר ביצעה בעבר כאלה ניתוחים על רכבי ריינג' רובר רגילים, אבל הספארי הוא דגם פתוח, כלומר אין לו גג - וזה דרש יצירתיות מאנשי לונאז שביצעו בו שורה של חיזוקים ושדרוגים כדי שיוכל לשמור את הקשיחות המבנית גם ללא הגג. ולתמוך במשקל המשמעותי של הסוללות.

LUNAZהריינג' רובר הקאלסיצילום: LUNAZ

בפנים, ללונאז היה חשוב לשמור את רוח שנות ה-80 של הריינג' רובר הקלאסי, אבל לקחת את הרכב לעתיד, אז לוח המחוונים נשמר, אבל כל המחוונים הם כעת דיגיטליים תלת מימדיים ומיוצרים כמובן על ידי לונאז. על הדרך הוחלף המזגן ביחידה מודרנית, הרכב יודע "לדבר" עם אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וכל לוח המחוונים מצופה עץ חדש.

אבל מה עם הלב של הריינג' רובר? מנוע הבנזין הקשיש יצא ובמקומו נכנס מנוע חשמלי שמפיק 375 כוחות סוס – ובגלל תוספת הכוח הניכרת, הבלמים ומערכת הקפיצים שודרגו בהתאם. המחיר? לונאז לא סיפרה לנו אבל יש לנו הרגשה שזה עולה יותר ממכונית חשמלית סינית חדשה.

 

 

ריינג' רובר ג'יימס בונד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד