כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לבלום פלישה לרפיח

הבית הלבן מפעיל לחץ כדי להגיע להסכם הפסקת לחימה

מדינות ערב הגבירו את השיחות לשחרור החטופים בעזה. מנהלי משא ומתן בכירים אמורים להיפגש כדי להביא לשחרור חטופים כאשר ישראל מאיימת להסלים את הלחימה ברצועה. השיחות מתרחשות ברגע קריטי במלחמה בעזה, כאשר ישראל מאיימת לפלוש לרפיח

הבית הלבן מפעיל לחץ כדי להגיע להסכם הפסקת לחימה
נתניהו עם רונן בר ודדי ברנע צילום: קובי גדעון, לע"מ

הבית הלבן ומדינות ערב מגבירים את המאמצים לתיווך עסקה שתפסיק את הלחימה בעזה ותביא לשחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס. וושינגטון שיגרה לצורך כך בכיר שהגיע היום (חמישי) לישראל.

מתאם המזרח התיכון של הבית הלבן, ברט מקגורק, אמור להיפגש עם בכירים ישראלים יום לאחר שקיים שיחות בקהיר עם גורמים מצריים שמובילים את המשא ומתן עם הנהגת חמאס בעזה. סימן אפשרי שהשיחות צוברות תאוצה, גם מנהל ה-CIA, וויליאם ברנס, צפוי לפגוש מנהיגים בכירים מהמזרח התיכון בימים הקרובים, כך אמרו גורמים אזוריים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

ברנס היה זה שסייע להפסקת אש בת שבוע בנובמבר האחרון אז שוחררו יותר מ-100 חטופים בתמורה לאסירים פלסטינים.

השיחות מתרחשות ברגע קריטי במלחמה בעזה, כאשר ישראל מאיימת לפלוש לרפיח, העיר הדרומית ביותר ברצועת עזה שבה יש יותר ממיליון אזרחים פלסטינים, והחשש לשלומם של החטופים הישראלים גובר. במערב מפעילים לחץ על ישראל ומזהירים מכל התקפה על האזור המאוכלס בצפיפות שלטענתם עלול לגרום למוות בקרב האזרחים שם.

פגישתו של ברנס אמורה להתקיים ביום שישי בפריז, אמרו גורמים רשמיים. ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, וראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד אל-ת'אני, צפויים להשתתף בשיחות. ראש המוסד דדי ברנע הוזמן אך ישראל לא אישרה את השתתפותו בשיחות, כך אמרו גורמים באזור לעיתון.

השיחות מגיעות לאחר שחמאס הודיע ​​כי הוא מוכן להוריד את דרישותיו למספר האסירים הפלסטינים שהוא רוצה לשחרר בהסכם ל-3,000, כך לפי גורמים רשמיים במצרים. ארגון הטרור דרש בעבר שכל הנשים והילדים יחד עם אסירים שנידונו למאסרי עולם ישוחררו. הארגון עדיין דורש לשחרר את אלו המרצים עונשי מאסר ארוכים.

מחסום מרכזי שנותר בשיחות הוא משך זמן הפסקת האש. חמאס דורש שהשיחות לקראת הפסקת אש קבועה יתחילו מיד עם תחילת הפסקת אש של שישה שבועות. חמאס דורש ששחרור חטופים במהלך הפסקת האש יהיה תלוי בהתקדמות בשיחות לקראת סיום המלחמה, כך אמרו הגורמים המצריים.

נתניהו אמר שסיום המלחמה הוא קו אדום שהוא לא יחצה. בהצעתו הנוכחית, חמאס הצהיר כי הוא ישאיר חיילים בשבי עד שיושג הסכם על הפסקת אש קבועה והשלמת נסיגה ישראלית מלאה מעזה, כך אמרו גורמים מצריים.

בינתיים ישראל לא שלחה צוות לקהיר כדי להתחיל את המשא ומתן העקיף עם חמאס, כך לפי גורמים מצריים.

 
שחרור חטופים ראש הממשלה בנימין נתניהו מצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד