י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שונא את הנשיא

הישראלי שיקר ל-FBI - והוביל לפתיחת חקירה נגד ביידן

אלכסנדר סמירנוב סיפר ל-FBI כי הנשיא ביידן ובנו דרשו שוחד של 10 מיליון דולר מחברת אנרגיה אוקראינית כדי להגן עליה מפני חקירה פלילית. בעקבות כך נפתחה חקירה נגד הנשיא. כעת נחשף כי סמירנוב בדה את הסיפור

הישראלי שיקר ל-FBI - והוביל לפתיחת חקירה נגד ביידן
נשיא ארה"ב ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אלכנסדר סמירנוב הואשם במסירת האשמות שווא לחוקרים הפדרליים של ארה"ב, על עסקיהם של האנטר ואביו והנשיא ביידן. החוקרים טענו כי סמינרוב הישראלי עושה זאת לקראת הבחירות הקרובות בארה"ב. 

סמירנוב נעצר בשבוע שעבר לאחר שהואשם בשני סעיפי אישום לפיהם שיקר ל-FBI. היועץ המיוחד דיוויד וייס - התובע שמונה על ידי טראמפ שהופקד על חקירת בנו של הנשיא - האשים את סמירנוב בכך שסיפק לאנשי ה-FBI האשמות מזויפות על האנטר וג'ו ביידן בשנת 2020.

הוא טען כי האנטר וג'ו קיבלו כל אחד 5 מיליון דולר מחברת האנרגיה האוקראינית. בוריסמה. הטענות "היו שקריות, כפי שידע הנתבע", כך לפי מסמכי האישום שהוגשו נגדו.

המפקח על התיק דרש להחזיק את סמירנוב מאחורי סורג ובריח עד למשפט. התובעים אמרו כי לאחר שנעצר בשבוע שעבר בגין שקר, "סמירנוב הודה שפקידים הקשורים למודיעין הרוסי היו מעורבים בסיפור שהמציא על איש עסקים 1". לפי ההערכות, נראה איש עסקים 1 הוא האנטר ביידן.

התובעים לא אמרו אם טענותיו של סמירנוב לגבי הקשרים לכאורה עם המודיעין הרוסי הוכחו אי פעם. החוקרים אמרו שסמירנוב הפך לראשונה למודיע של ה-FBI ב-2010, ונפגש עם גורמים פדרליים ושוחח איתם עד לשנה שעברה. הוא סיפר לאנשיו ב-FBI על המגעים שלו עם שירותי ביון זרים, "כולל סוכנויות ביון רוסיות, והיו לו מגעים כאלה לאחרונה".

"רשויות אכיפת החוק יודעות על הקשר של סמירנוב עם פקידים המזוהים עם המודיעין הרוסי מכיוון שסמירנוב עצמו דיווח על מספר מגעים אלו לאיש ה-FBI שלו", כתב הצוות של היועץ המיוחד.

 
ביידן חקירה FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד