כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשרד מזהיר

כדורי ה"פרקוסט" שנתפסו, מזויפים: "סכנה מיידית"

כדורי ה"פרקוסט" שנתפסו בתחילת החודש על ידי משטרת ישראל - מזויפים ומכילים חומר פעיל שצריכתו מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור. "פרקוסט" היא תרופת מרשם ממשפחת האופיואידים שנמצאת בפקודת הסמים המסוכנים

כדורי ה"פרקוסט" שנתפסו, מזויפים: "סכנה מיידית"
הכדורים שנתפסו בפשיטה המשטרתית צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות: כדורי ה"פרקוסט" שנתפסו בתחילת החודש על ידי משטרת ישראל הם מזויפים ומכילים חומר פעיל בשם N-Desethyl-Etonitazene (NDE), שצריכתו מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור.

משרד הבריאות מדגיש כי "פרקוסט" היא תרופת מרשם ממשפחת האופיואידים וניתנת למכירה רק בבתי מרקחת ולאחר קבלת מרשם רופא

בהמשך להודעה שפורסמה בתחילת החודש (6.2.24) על תפיסת אלפי בקבוקונים של חומר החשוד כמשכך כאבים מסוג "פרקוסט", שהכילו מעל ל-100,000 כדורים, מודיע המשרד כי מבדיקה שערך האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות מול יצרן התרופה שמופיע על האריזה (Mallinckrodt Pharmaceuticals) נמסר למשרד ע"י היצרן כי מדובר בכדורים מזויפים. בנוסף, נמסר מהיצרן כי האריזות לא יוצרו ע"י החברה ולא היו מיועדות למכירה בישראל.

מבדיקות מעבדה שביצע משרד הבריאות לבחינת הכדורים עלה כי הם מכילים את החומר הפעיל N-Desethyl-Etonitazene (NDE), אופיואיד סינטטי השייך למשפחת בנזאימידזולים (2-benzylbenzimidazole), שנקשר למקרי מוות ברחבי העולם. בנוסף, לחומר זה לא קיים שימוש רפואי ידוע ומקובל, והשפעתו חזקה בשיעור של עד פי 20 בהשוואה להשפעת פנטניל. על כן, מזהיר משרד הבריאות את הציבור כי שימוש בחומר זה מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור. 

"פרקוסט" היא תרופת מרשם ממשפחת האופיואידים שנמצאת בפקודת הסמים המסוכנים. היא ניתנת למכירה רק בבתי מרקחת ולאחר קבלת מרשם רופא. שימוש ממושך בתרופה עלול לגרום לתלות ולהתמכרות, כאשר שימוש ב"פרקוסט" ובייחוד בצורה פיראטית, עלול לגורם לתופעות לוואי קשות, דום נשימתי ואף מוות.

משרד הבריאות מזכיר כי יש לרכוש תרופות בבתי מרקחת מורשים וברשתות פארם מוכרות ולהימנע מקנייתן דרך הרשתות החברתיות ואתרי אינטרנט ומקומות לא מוכרים.

משרד הבריאות ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול נגד משווקים לא חוקיים של תרופות מזויפות המסכנות את בריאות הציבור.

משרד הבריאות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד