י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוצא דופן

התעוור זמנית בשל הזוועות בבארי - וחזר ללחימה בעזה

חן ציון, לוחם בחטיבת כפיר בסיירת חרוב, לקה בעיוורון פסיכולוגי שנמשך חמישה ימים לאחר שחזה בזוועות בבארי ב-7 באוקטובר. אחרי שחזר מאור עיניו התעקש לחבור לחבריו ללחימה בעזה

התעוור זמנית בשל הזוועות בבארי - וחזר ללחימה בעזה
פעילות לוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

חן ציון, לוחם בחטיבת כפיר בסיירת חרוב, הוקפץ עם הצוות שלו ב-7 באוקטובר ללחימה בקיבוץ בארי מול מחבלי החמאס. כעבור כמה ימים איבד את ראייתו. 

בריאיון ל"ווינט" סיפר: "בהתחלה ראיתי מטושטש ואז פתאום בום, רק שחור. לא הבנתי מה קורה לי עד שחשבתי על מה שראיתי בבארי. היה לי הרבה לחץ נפשי, וכנראה שזה השפיע עליי". 

"עברתי מרופא לרופא, כל אחד חשב שאולי משהו קרה, שמשהו פגע לי בעין ומשם התחלתי לעשות בדיקות ראייה, הכול היה לא נכון ואז ראיתי פסיכיאטרית של החטיבה".

הפסיכיאטרית העלתה את ההשערה שזהו מנגנון פסיכולוגי שמופעל עקב סטרס על המוח: "המוח נותן לאחד החושים שלך להפסיק לעבוד, זה יכול להיות חוש הטעם, יכול להיות השמיעה. אז במקרה שלי זו הייתה הראייה", סיפר. 

חן נשלח לביתו להתרגל למציאות החדשה: "תמיד ידעתי בלב שהראייה תחזור לי", אמר. ואכן, כעבור חמישה ימים, חזרה אליו הראייה: "היה כיף לשוב לראות, זה הרגיש כאילו נולדת מחדש".

"בשלב מסוים כבר ראיתי את עצמי גוזר חוגר, אבל כשהראייה שלי חזרה אני אמרתי לקב"נית שאין כזה דבר לעזוב הכול באמצע מלחמה. אני לא משתחרר לא משנה מה ואני לא יכול לחשוב עם עצמי שחברים שלי בתוך עזה נלחמים בעזה ואני יושב רגל על רגל בחוץ", אמר. 

בסופו של דבר נכנס חן עם חבריו לעזה: "כשנכנסתי לעזה חשבתי רק על דבר אחד, המלחמה. תמיד יש את הפחד הזה שזה יחזור, אבל גם בעזה ראיתי מראות קשים ואני רואה 6/6 ונלחם כמו שצריך".

עזה עיוורון חרבות ברזל בארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד