כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"בדיקה מקצועית בנושא"

בשורה כלכלית למאות אלפי לקוחות הנאלצים לשלם עמלות גבוהות

משרד התקשורת בפנייה לחברות התקשורת לפעול לצמצום עמלת הוראת הקבע על חשבונות שירותי תקשורת | המהלך יסייע כלכלית לכ-500 אלף לקוחות שמשלמים עמלות גבוהות בנוסף לתשלום החשבון בסך של כ-70 מיליון שקל בשנה

בשורה כלכלית למאות אלפי לקוחות הנאלצים לשלם עמלות גבוהות
מזומן צילום: בחדרי חרדים

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש תערוך בדיקה מקצועית בנושא גובה העמלות הנגבות מצרכנים בגין תשלום באמצעות הוראת קבע מחשבון הבנק. 

בעקבות כך, שלחה הבוקר (חמישי) מנכלית המשרד מכתב לחברות התקשורת בו ציינה כי בדיקה שנערכה על ידי גורמי המקצוע במשרד העלתה שלחברות אמנם קיימת עלות תפעולית עבור חיוב הוראות הקבע, אולם בחלק מהחברות תעריף העמלה לצרכנים הגיע לאלפי אחוזים מעל העלות התפעולית. עוד ציינה המנכ"לית כי העמלה פוגעת בעיקר באוכלוסיות המוחלשות, העושות שימוש באמצעי תשלום זה, שגם כך נאנקות תחת נטל יוקר המחייה. 

באומדן ראשוני שנעשה במשרד עולה כי ההכנסות הנובעות בגין מרווחי החיוב בין העמלה התפעולית לבין העמלה המושתת על הצרכן מגיעה לעשרות מיליונים בשנה.  

בשלב ראשון המשרד דורש מהחברות לפעול באופן עצמאי בנושא, בטרם יבחן נקיטת צעדי אסדרה בעניין, ככל ולא יתרחש שינוי בנושא.

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש אמרה: "גבייה חודשית של עמלות גבוהות בגין בחירה באמצעי תשלום של הוראת קבע, מהווה פרקטיקה מדירה שמייקרת את השירות, ומי שלרוב משלמות את המחיר הן האוכלוסיות המוחלשות. נפעל לשנות את כללי המשחק ולחזק את הצרכנים המוחלשים".

 

 

עמלות לעסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד