כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כך תיראה התוכנית

השער הצפוני החדש למטרופולין תל אביב: מאות דונמים ואלפי יחידות דיור חדשות

התוכנית כוללת כ-18,500 יחידות דיור חדשות שיוקמו במבני מגורים בני 7-40 קומות| ליבה של התוכנית, הוא מרכז תחבורה משולב אשר יכלול שתי תחנות של קווי מטרו M1 וM3, מסוף אוטובוסים מטרופוליני, ותחנת רכבת כבדה אליה יצטרף בעתיד קו "רכבת הקליע" מחיפה לבאר שבע. אלה, יהפכו את התוכנית תוך זמן קצר לשער הצפוני החדש של גוש דן

השער הצפוני החדש למטרופולין תל אביב: מאות דונמים ואלפי יחידות דיור חדשות
אילוסטרציה צילום: מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות עו"ד שירה ברנד, החליטה אתמול (רביעי) להפקיד התוכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל להקמת רובע חדש שיהווה את השער הצפוני החדש למטרופולין תל אביב.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-1,700 דונם, והיא ממוקמת בין דרך נמיר במערב, כביש 5 בצפון, נתיבי אילון במזרח ושכונת רמת אביב ג' בדרום.

התוכנית כוללת כ-18,500 יחידות דיור חדשות שיוקמו במבני מגורים בני 7-40 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור 5,550 יוקצו לטובת דירות קטנות, כ-1,000 דירות בדיור מוגן וכ-450 יחידות דיור יוקצו לטובת שכירות לצמיתות. בנוסף, וע"פ חוק הותמ"ל כ-2,500 יח"ד בשכירות ו 2,500 יחידות דיור בשכירות במחיר מופחת.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת מרכז עסקים בסמיכות לכבישים ארציים- איילון, כביש 2 וכביש 5, כ-175 דונם למוסדות ומבני ציבור, כ-11 דונם עבור שטחי ספורט ונופש וכ-450 דונם שטחים פתוחים.

עיר ללא תלות ברכב הפרטי:

ליבה של התוכנית, הוא מרכז תחבורה משולב אשר יכלול שתי תחנות של קווי מטרו M1 וM3, מסוף אוטובוסים מטרופוליני, ותחנת רכבת כבדה אליה יצטרף בעתיד קו "רכבת הקליע" מחיפה לבאר שבע. אלה, יהפכו את התוכנית תוך זמן קצר לשער הצפוני החדש של גוש דן.  

השכונה תוכננה כבר בשלבים הראשונים, בדגש על רחובות נעימים להליכה, רשת מלאה של שבילי אופניים ורשת תחבורה ציבורית. הגינות הציבוריות, מוסדות הציבור, הרחובות המסחריים ומתחמי התעסוקה, יהיו נגישים לכל התושבים במרחק הליכה או ברכיבה קצרה, ויאפשרו לפתח אורח חיים מקיים ובריא יותר.

כ-450 דונם של שטחים פתוחים - בריכות החורף ועמק הנרקיסים יישמרו:

התוכנית משמרת שטחי טבע פראיים המאפיינים את האזור. שטח התוכנית כולל כמה אתרי טבע בעלי חשיבות ביניהם בריכות החורף של נחל אחיה, מערות אפקה, רכס הכורכר הכולל מינים ייחודיים, ופשט ההצפה שבו פורחים אלפי נרקיסים בכל חורף במופע מרשים. בנוסף, יוקמו ברובע שלושה פארקים חדשים של טבע עירוני, בהיקף של מעל ל-300 דונם יחד: אקו-פארק גלילות הכולל את נחל אחיה ומערות אפקה, פארק רכס הכורכר, ופארק הנרקיסים. 

פתרונות לבעיית ההצפות במרכז הארץ:

חלק משמעותי מהתוכנית ממוקמת בפשט ההצפה של נחל אחיה, המוצף מדי שנה בסופות הגשמים של שיא החורף, שמערכות הניקוז העירוניות אינן יכולות לעמוד בהן לבדן. הפתרון המקודם בתוכנית הוא פתרון "מבוסס טבע", שבו עשרות אלפי קוב של מי גשמים יזרמו בסופה אל השטחים הפתוחים, ייאגרו בהם, יהפכו אותם לאגמים זמניים, וימלאו את בריכות החורף שהן מרכיב חשוב באקולוגיה של מישור החוף. אל פתרון זה, מצטרף אתר ריסון חדש באזור הכפר הירוק המקודם במועצה הארצית, וסדרה של פתרונות משלימים לניהול מי נגר המקודמים על ידי רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון כדי למנוע את סכנת השיטפונות בצפון גוש דן.

תל אביב יפו יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד