כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת פסגה בפריז

ארה"ב לישראל: יש התקדמות במו"מ על עסקת חטופים

שליח ביידן אמר בשיחות בישראל כי הושגה התקדמות בשיחות עם חמאס, ויש לשגר משלחת ישראל לפריז שתוכל לקדם עסקה. הקבינט יתכנס לדון הערב בעניין

ארה"ב לישראל: יש התקדמות במו"מ על עסקת חטופים
ביידן ונתניהו צילום: חיים צח\לע"מ

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק אמר בשיחותיו עם בכירים בישראל כי הושגה התקדמות במו"מ באמצעות המתווכים הקטרים והמצרים - לקראת עסקה עם חמאס, כך דווח ב'וואלה'. 

בממשל ביידן סבורים כי יש להשיג עסקה לשחרור החטופים לפני חודש הרמדאן. היועץ האמריקני הפציר בישראלים עמם נפגש לשלוח משלחת לפגישה בפריז. ראש ה-CIA ביל ברנס צפוי להגיע לפריז ביום שישי לפגישה עם ראש ממשלת קטאר, ראש המודיעין המצרי ומשלחת ישראלית - אם זו אכן תישלח. 

קבינט המלחמה יתכנס הערב כדי לקבל החלטה בשאלת שליחת משלחת לפריז. 

שר הביטחון יואב גלנט, אירח הבוקר את שליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק, בלשכת שר הביטחון בקריה. בפגישתם, השניים שוחחו על המאמצים המתקדמים להשיג מתווה נוסף שיאפשר השבת חטופים לישראל. שר הביטחון הדגיש כי ישראל תרחיב את המנדט לגורמי המו״מ, ובמקביל תגביר את הלחץ הצבאי על החמאס - עד שיציג תנאים אפשריים להשבת חטופים.

השר גלנט והשליח מקגורק שוחחו על התנאים שיאפשרו את פעילות צה״ל לפירוק גדודי החמאס בדרום רצועת עזה ובמחנות המרכז. שר הביטחון הביע את נכונותה של ישראל למנוע פגיעה באזרחים, ולאפשר הכנסת סיוע הומניטרי למניעת רעב ומחלות.

פריז עסקת חטופים ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד