י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלימוד עם ה'בית ישראל'

צפו: השיחה של הגרמ"צ ברגמן והאדמו"ר מגור

מפגש נדיר וייחודי התקיים השבוע במעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן עם האדמו"ר מגור • מנהיגי הדור שוחחו על ההיסטוריה של אדמו"רי בית גור והישיבות הליטאיות והרבי הזמין את ראש הישיבה לחתונת נכדו • השיחה המלאה

צפו: השיחה של הגרמ"צ ברגמן והאדמו"ר מגור
האדמו"ר מגור בביקור אצל הגרמ"צ ברגמן צילום: רפאל שוורץ

הזיכרונות מהאמרי אמת והלימוד עם הבית ישראל: המפגש הנדיר של גדולי ישראל: אמש (רביעי) נועדו במשך כרבע שעה מנהיגי הדור,  ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה והאדמו"ר מגור, המפגש נערך במעונו של ראש הישיבה ברחוב האדמו"ר מגור בני ברק לשם הגיע האדמו"ר מגור כשבין שני גדולי הדור התפתחה שיחה נדירה והיסטורית.

עם תחילת הביקור הגיש האדמו"ר מגור למרן ראש הישיבה הזמנה לחתונת נכדו, בן לבנו הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, שתיערך בחודש הבא בירושלים. הרבי ציין ואף פנה לבני ביתו של ראש הישיבה, כי הוא מבקש לא להטריח את ראש הישיבה, והוסיף בווארט חסידי על דברי הברכה "שמח תשמח". ראש הישיבה הוסיף שעיקר הברכה בחתונה שהשמחה תהיה תמידית.

לאחר מכן סיפר הגרמ"צ ברגמן לאדמו"ר מגור, כי היה אצלו הגר"ש רבינוביץ רב הכותל, והוא אמר לו שימסור לרבי שליחות, שהוא מאוד שמח לראות את האברכים של ה'מזומנים' שהם בעלי סברא, לא רק בבקיאות, אלא גם בעיון. ומרן שליט"א הוסיף שאמרתי לו שזה מאוד ישמח את הרבי.

ראש הישיבה הזכיר את הקשר של משפחתו עם חסידות גור, והזכיר את מרן האמרי אמת מגור זצ"ל והרבי שליט"א שאל האם ראש הישיבה זוכר את האמרי אמת, הגרמ"צ ברגמן השיב שאכן כן, והוסיף  הגרמ"צ כי בילדותו היה יושב ולומד בישיבת שפת אמת ושם זכה ללמוד חלק נכבד ממסכת כריתות יחד עם האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל עוד בחיי אביו האמרי אמת זיע"א.

בתום הביקור ביקש  ראש הישיבה להביא לחיים ונפרדו בברכה זה מזה.

האדמו"ר מגור הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד