כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
כנס היסטורי

בראשות גדולי הדור: הציבור הליטאי והחסידי התכנס בבית שמש

רבבת איש נטלו חלק בכנס ההיסטורי למען ניצחונו של המועמד לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג, בראשות הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש, הגר"י אזרחי הגר"ד כהן וכל רבני העיר | גרינברג בעצרת החירום: "אפעל כידא אריכתא גם בשליחות הציבור שבחר בי וגם מכוחם של גדולי הדור שמינו אותי להיות שליח לציבור"

בראשות גדולי הדור: הציבור הליטאי והחסידי התכנס בבית שמש
כנס הבחירות בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

רבבת איש, מכל החוגים והעדות, השתתפו הערב (חמישי) בכנס ההיסטורי שהתקיים בעיר בית שמש, בראשות גדולי ומאורי הדור, למען ניצחונו של המועמד המוביל לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג.

בכנס השתתפו מרן ראש הישיבה הגאון רבי דוב לנדו, מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, וכל רבני העיר בית שמש.

עצרת החירום נפתחה באמירת תהילים למען שלום עם ישראל, למען שחרור החטופים ולמען הצלחת המערכה נגד אויבי ישראל, כשכל חברי מועצת העיר, והמועמדים מהציבור הליטאי והציבור החסידי – דגל התורה ו'כח' – משתתפים באירוע.

באדיבות המצלםכנס הבחירות בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

ראשון הנואמים היה הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, מרבניה הבולטים של העיר בית שמש, שאמר כי "מי שמצביע כמו שאומרים גדולי הדור זה לא רק הכשר מצווה - אלא מצווה ממש - הגאון רבי ברוך בער, הסביר על הפסוק 'לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך'. כל פסיעה ופסיעה - זה המצווה ממש. ללכת עם רבותינו, גדולי הדור זה לקיים את המצווה עצמה".

לאחר הנאומים של יו"ר דגל התורה משה גפני וסגן השר אורי מקלב - המועמד לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג, נשא נאום חשוב וזכה לעידוד רב מהקהל תוך כדי הנאום. "שליח ציבור חרדי הוא גם וגם. הוא פועל כידא אריכתא גם בשליחות הציבור שבחר בו וגם מכוחם של גדולי הדור שמינו אותו להיות שליח לציבור", אמר גרינברג.

לאחר מכן פצח קהל ההמונים בשירת "ימים על ימי מלך" ו"לאורו נסע ונלך", כשמרנן גדולי הדור עלו על במת הכבוד. במשך דקות ארוכות עמד הקהל, בני תורה ואנשים המעלים לפרנסתם, אברכים ובחורי ישיבה – ומחאו כפיים נוכח הופעתם המרשימה של גדולי הדור.

באדיבות המצלםכנס הבחירות בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו נשא דברים חריפים על החובה להצביע למועמד שמואל גרינברג: "לאחר מחשבה מרובה הוחלט שהרב שמואל גרינברג הוא האיש הראוי ביותר לזה. לדאוג לצרכי התורה והיהדות. חלילה אם לא נפעל כחובתינו כעת, יש חשש שבית שמש תיפול בידי כאלו שיכולים לפרוץ את חומות הדת. ועל כך חובה להצביע לרב שמואל גרינברג".

ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש חיזק את דברי הגר"ד לנדו ואמר: "ההצבעה הזאת באה מכוח מה הקב"ה רוצה. התשובה ברורה כמו שראש הישיבה (הגר"ד לנדו) אמר, להצביע לרב שמואל גרינברג לראשות העיר, ולדגל למועצת העיר".

הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, אמר: "אמרו לנו להצביע עבור הרב שמואל גרינברג. אנחנו מכירים אותו, למד בכולל ישיבת מיר. אבל להצביע לא כי מכירים איתו, אלא כי גדולי ישראל אמרו שיצליח".

שמואל גרינברג שמוליק גרינברג בחירות בבית שמש כנס בחירות דגל תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד