כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
השתתפו בלינץ

ניצולי הטבח הגישו תביעה נגד סוכנות הידיעות AP

סוכנות הידיעות AP נתבעת על ידי ניצולי הטבח בשימוש בארבעה עיתונאים עצמאיים שלקחו חלק בפלישה של חמאס ב-7 באוקטובר ותיעדו את הזוועות בעוטף

ניצולי הטבח הגישו תביעה נגד סוכנות הידיעות AP
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

ניצולים מהטבח של חמאס ברעים, הגישו תביעה נגד סוכנות הידיעות הבינ"ל AP בגין שימוש בעיתונאים עצמאיים שהסתערו יחד עם מחבלים על יישובי העוטף ב-7 באוקטובר. 

הניצולים תובעים את AP על פי חוק המלחמה בטרור, ומאשימים את הסוכנות בשימוש בארבעת הצלמים/עיתונאים למרות שידעו את קשריהם עם חמאס.

"אין ספק שצלמי AP השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, וכי AP ידעה, או לכל הפחות הייתה צריכה לדעת, באמצעות בדיקת נאותות פשוטה, שהאנשים שהם משלמים להם הם פעילים ותיקים של חמאס ולקחו חלק מלא בטרור. תקיפה שהם גם תיעדו", נכתב בתביעה.

בתביעה נטען כי ארבעת העיתונאים הם "מקורבי חמאס מוכרים אשר הוטמעו עם מחבלי חמאס במהלך הפיגועים ב-7 באוקטובר", כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

אחד העיתונאים, חסן אסלאיה, עורר סערה לאחר שתמונה שלו מ-2020 פורסמה ברשת, ובה נראה מנהיג חמאס יחיא סינוואר מחבק אותו.

הניצולים טוענים כי אסלאיה היה ליד מחבלי חמאס בזמן שהם טבחו באכזריות אזרחים ישראלים. בעקבות האשמות נגד אסלאיה לאחר ה-7 באוקטובר, AP ניתקה עמו את הקשר.

הניצולים טוענים כי "AP בחרה בכוונה להעלים עין מן העובדות הללו, ובמקום זאת הרוויחה מהשתתפות צם הטרור שלה בטבח באמצעות פרסום התמונות ה'בלעדיות', שעליהן היא בהחלט שילמה, ולמעשה מימנה ארגון טרור".

AP פרסמה הודעה בתגובה לתביעה: "התמונות הראשונות שקיבלה AP מכל פרילנסר מראות שהן צולמו יותר משעה לאחר תחילת ההתקפות. אף צוות AP לא היה בגבול בזמן הפיגועים, ואף איש צוות AP לא חצה את הגבול בכל עת".

 
סוכנות הידיעות AP תביעה חמאס יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד