כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הבית הלבן יצר קשר

ארה"ב הזהירה את רוסיה שלא לפרוס נשק גרעיני בחלל

בארה"ב מדווח כי הבית הלבן העביר מסרי אזהרה לרוסים שלא לפרוס נשק גרעיני בחלל. מחוקקים אמריקאים העלו לאחרונה חשש לגבי פיתוח תוכנית נשק חדשה אנטי-לוויינית של רוסיה בחלל

ארה"ב הזהירה את רוסיה שלא לפרוס נשק גרעיני בחלל
הבית הלבן צילום: Pixabay

ארה"ב הזהירה את רוסיה שלא לפרוס נשק אנטי-לווייני גרעיני בחלל.

לטענת ארה"ב, הצבת נשק שכזה תפר את אמנת החלל, ותסכן את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ארה"ב. כך טענו גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

האזהרה למוסקבה הגיעה לאחר שחבר הקונגרס מייק טרנר, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, הכריז על "איום ביטחוני לאומי חמור" עמו ארה"ב מתמודדת, וביקש שהנשיא ביידן יפרסם מידע סביבו.

הבית הלבן, יום לאחר מכן, אישר כי רוסיה במירוץ אחרי "יכולת אנטי-לוויינית", אך סירב לתת פרטים נוספים מעבר לאמירה שהדבר לא מהווה איום מיידי  על ביטחונם של האמריקאים.

בכירים אמריקאים אמרו כי באחד הערוצים מעורב היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, ויורי אושקוב, יועץ למדיניות חוץ של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שני הבכירים דיברו מספר פעמים מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, כאשר הממשל ביקש להזהיר את מוסקבה מפני שימוש בנשק גרעיני או אחר להשמדה המונית, כך טענו גורמים רשמיים בארה"ב לעיתון.

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, פנה בנושא בשבוע שעבר גם לסרגיי נארישקין, מנהל שירות הביון החוץ של רוסיה.

דובר מהמועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אישר כי ארה"ב פנתה לרוסים בנוגע ליכולת האנטי-לוויינית, אך סירב לספק פרטים על הערוצים הרגישים ליצירת קשר עם מוסקבה.

אמנת החלל החיצון משנת 1967, עליה חתמה מוסקבה, אוסרת על פריסת נשק גרעיני או נשק להשמדה המונית בחלל.

נשק גרעיני רוסיה ארצות הברית חלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד