ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הכאוס גובר

הוושינגטון פוסט: נבלמה אספקת הסיוע לעזה

אספקת הסיוע לעזה נבלמה בשל התקפות ישראליות על המשטרה של חמאס - והכאוס ברצועה גובר. יש צורך בכ-500 משאיות מדי יום כדי לענות על הצרכים הבסיסיים של תושבי הרצועה

הוושינגטון פוסט: נבלמה אספקת הסיוע לעזה
סיוע הומניטרי לעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

היקף הסיוע שהועבר לעזה נעצר בשבועות האחרונים, לאחר שישראל תקפה שוטרי חמאס שהשתלטו על שיירות הסיוע, כך אומרים בכירי האו"ם לעיתון הוושינגטון פוסט. ההמון הסתער על המשאיות וחלקן נלקחו על ידי כנופיות פשע ואזרחים נואשים.

בממוצע, רק 62 משאיות נכנסו לעזה בכל יום במהלך השבועיים האחרונים, כך על פי נתונים של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים - הרבה מתחת ל-200 משאיות ליום שישראל התחייבה להכניס. ארגוני סיוע, שהזהירו מפני רעב מתקרב, מעריכים כי יש צורך בכ-500 משאיות מדי יום כדי לענות על הצרכים הבסיסיים של אנשים בעזה.

לאחר שורה של התקפות ישראליות על אנשי המשטרה האזרחית של חמאס בעזה, נהגי המשאיות חוששים להיכנס בגלל כאוס וביזה שמתחולל ברצועה. רבות מהמשאיות האלה, עוד לפני שהן נוסעות 200 מטר, נעצרות על ידי מכוניות ואז מותקפות ונבזזות.

גורמים הומניטריים אמרו כי המשטרה האזרחית של חמאס הפסיקה לאבטח שיירות סיוע, והמשאיות לא נכנסות. סוחרים בשוק השחור מוכרים מזון גנוב במכירים אסטרונומיים.

בתשובה לשאלה האם מאבטחי שיירות סיוע הן מטרה, נמסר מצה"ל לעיתון: "צה"ל פועל לפירוק היכולות הצבאיות של חמאס. גורמים המעורבים בפעילות צבאית עשויים להיות מטרה".

תוכנית המזון העולמית הודיעה כי היא נאלצת להפסיק את משלוחי המזון לצפון השבוע, תוך ציון "תוהו ובוהו מוחלט ואלימות בשל קריסת הסדר האזרחי". אונר"א לא הצליחה לבצע משלוחים לצפון עזה מאז 23 בינואר, יש לציין שחלק מעובדי אונר"א הם טרוריסטים שלקחו חלק בטבח.

"הרעיון שנדרשת 'הפוגה הומניטרית' כדי שהסיוע ייכנס לעזה הוא כינוי שגוי לחלוטין", אמר אילון לוי, דובר הממשלה לתקשורת הזרה. "הסיוע כבר בפנים. האו"ם צריך להפיץ את זה".

וושינגטון פוסט מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד