כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סוכנות טרור

16 מדינות הקפיאו 450 מיליון דולר לאונר"א

ראש סוכנות האו"ם לענייני פלסטינים אמר כי אונר"א "הגיעה לנקודת שבירה" לאחר ש-16 מדינות תורמות הקפיאו מימון בשווי 450 מיליון דולר לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר

16 מדינות הקפיאו 450 מיליון דולר לאונר"א
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ראש סוכנות האו"ם לענייני פלסטינים אמר כי ארגונו "הגיע לנקודת שבירה" לאחר ש-16 מדינות תורמות הקפיאו מימון בשווי 450 מיליון דולר בעקבות ההאשמות של ישראל שחלק מאנשי אונר"א השתתפו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

קהילת המודיעין של ארה"ב לא מצאה סיבה לפקפק בטענות ישראל, אך חסרה מידע בנושא ואינה מסוגלת לאמת את הטענות ברמת אמון גבוהה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

ההאשמות שהועלו בסוף החודש שעבר, הביאו את ארה"ב ויותר מ-12 מדינות נוספות להשעות תרומות הומניטריות לאונר"א, הסוכנות מצידה הודיעה כי פיטרה את העובדים הנאשמים.

אך אלו לא היו רק 12 עובדים. בימים האחרונים ישראל חשפה לעולם הוכחות כי אונר"א והסהר האדום לקחו חלק במתקפה על ישראל, אלפי עובדי אונר"א הם אנשי חמאס מוצהרים.

ראש אונר"א, פיליפ לזאריני, שהיתמם כי הסוכנות "לא ידעה שחמאס משתמש במתקנים שלה" כי הסוכנות שלו הגיעה ל"נקודת שבירה" עקב השעיית המימון של 450 מיליון דולר וקריאותיה של ישראל לפרק את הסוכנות, מה שמקשה על משלוחי הסיוע ההומניטרי לעזה. "בתי החולים האחרונים שנותרו קורסים, והרופאים קוטעים גפיים של ילדים ללא הרדמה", אמר בהצהרה.

מתוך 13,000 עובדי אונר"א בעזה, 12 אחוזים הם חברים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, קבוצה, לפחות 236 מהם הם טרוריסטים פעילים באגפים החמושים של הארגונים הללו" השגריר ארדן אמר באו"ם "זה הופך את אונר"א עצמה לארגון טרור".

 

מלחמת חרבות ברזל אונר"א חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד