י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דיון סוער

נתניהו הורה למפכ"ל: "חייבים לאכוף בכרם שלום"

במהלך דיון הקבינט התייחס נתניהו לשר לבטחון לאומי בן גביר ואמר כי "כולם מלבדו מסכימים שצריך להעביר סיוע הומניטרי". הרמטכ"ל: "היום חיילים התעמתו עם מפגינים אבל אי אפשר שזה יימשך כך וזה לא תפקיד של צה"ל"

נתניהו הורה למפכ"ל: "חייבים לאכוף בכרם שלום"
נתניהו ובן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אמש (חמישי) דן בין היתר בהכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כאשר השר איתמר בן גביר ניסה להעלות להצבעה חוזרת את ההחלטה על העברת סיוע - כך דווח ב"ווינט". 

את נושא חסימת המעבר למשאיות הסיוע בידי מפגינים העלה הרמטכ"ל הלוי: "אי אפשר להשאיר את הצבא לבד. אנחנו מבצעים את החלטת ראש הממשלה להכניס סיוע הומניטרי. היום חיילים התעמתו עם מפגינים אבל אי אפשר שזה יימשך כך וזה לא תפקיד של צה"ל. תביאו שוטרים". 

בן גביר השיב לו: "אי אפשר לא לאכוף בשוויון. ראיתי שהרביצו למפגינים. המדיניות חייבת להיות שיש אותו דין בקפלן ובכרם שלום". שר החוץ כץ: "אתה היית אמור להתייצב ולהיות בכרם שלום ולומר למפגינים לא לחסום את הסיוע ההומניטרי".

בן גביר אמר: "ומה הייתי אומר? שיש דין אחד לקפלן ודין שונה לכרם שלום?". שר המשפטים יריב לוין התייצב לצד בן גביר: "צודק. בקפלן מתייחסים אחרת למפגינים. אי אפשר להפלות". השר דודי אמסלם: "יש החלטה - וחייבים להעביר". השר דיכטר אמר: "צה"ל והמשטרה חייבים לפעול להכנסת הסיוע".

בהמשך הדיון אמר שר הביטחון יואב גלנט: "יש פה משטרה שצריכה לעשות את העבודה שלה. זה לא שכל אחד עושה מה שבא לו. אני פועל על פי החלטות הקבינט. הכי קל לי להגיד אני לא מתעסק בזה. אבל אם אני לא אעשה את זה ונאכוף את ההפגנות, עוד שבוע האמריקנים יבואו לראש הממשלה ואז נכנס את הקבינט". 

השר בן גביר השיב: "זו אכיפה סלקטיבית". גלנט השיב: "אם זו ההצעה שלך - נשלח את הלוחמים של צה"ל לשמור בכבישים במקום להילחם בחמאס".

השר בני גנץ אמר כי "המדיניות היא מדיניות קבועה. הקבינט קיבל החלטה, לא צריך עוד החלטה כמו שבן גביר רוצה. צריך לתת הוראה למשטרה לאכוף את החוק". בן גביר: "אני מציע לדון מחדש בהכנסת הומניטרי שמגיע בסוף לחמאס. ואם לא, אז דין שווה בין קפלן לכרם שלום".

נתניהו סיכם: "לא צריך הצבעה חוזרת על ההומניטרי לעזה. חוץ מהשר בן גביר כולם מסכימים שצריך להעביר. המשטרה חייבת לאכוף את ביצוע מדיניות הממשלה. אנחנו החלטנו. נכון, צריך אכיפה שוויונית אבל השר גנץ צודק, והמפכ"ל חייב לבצע".

איתמר בן גביר הקבינט הביטחוני סיוע הומניטרי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד