י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ארגוני הטרור ברצועה משתקמים

חמאס פועל בחודשים האחרונים באינטנסיביות לשיקום היכולות הצבאיות שלו • החל בבניית 'הצבא העממי'

ארגוני הטרור ברצועה משתקמים

חמאס, ארגוני טרור נוספים ברצועה, ומנגנוני בטחון הפנים, שבשליטת חמאס, פועלים בחודשים האחרונים באינטנסיביות לשיקום היכולות הצבאיות שלהם, שנפגעו במהלך מבצע "צוק איתן". זאת במטרה להחזיר את התשתיות הצבאיות, שנפגעו לכשירות צבאית מלאה ואף להרחיבן.

לשם מטרה זאת מקצה חמאס את המשאבים הנחוצים, הכוללים כסף, כח אדם, ציוד. זאת על אף המחסור השורר ברצועה. הדבר בולט במיוחד על רקע הסחבת המתמשכת בשיקום האזרחי של רצועת עזה וממחיש היטב, כי כבעבר, סדר העדיפויות של חמאס מופנה באופן ברור לשיקום היכולות הצבאיות על חשבון הצרכים האזרחיים.

לצד היבטי ההתעצמות, ניכר מאמץ תודעתי של ארגוני הטרור וחמאס בראשם לשמר ולחזק את התמיכה הציבורית בזרועות הצבאיות ובדרך "ההתנגדות החמושה", תוך התמקדות ב"הכשרת הלבבות" בקרב ילדים ובני נוער.

על פי מחקר של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, במסגרת המאמץ לשיקום התשתיות הצבאיות התקיימו בחודשים האחרונים, גיוס והכשרת נערים.

במסגרת מחנות האימונים, שנפתחו ע"י גדודי עז אלדין אלקסאם, התאמנו על פי פרסומי חמאס יותר מ-17,000 נערים בגילאי 17-15. המתאמנים עברו הכשרה צבאית בסיסית, אימונים צבאיים מתקדמים הכוללים חטיפת חיילים, תרגול יציאה ממנהרות, וכן ואינדוקטרינציה דתית. מעבר למילוי השורות, שהידלדלו במבצע "צוק איתן", נועד הגיוס רחב ההיקף גם להגביר את התמיכה בחמאס בקרב אוכלוסיית רצועת עזה, לנוכח המצוקות הקשות, שבהן נתונה האוכלוסייה.

בנוסף הוקמו מסגרות צבאיות חדשות: חמאס החלה בבנייה של מה שהיא מכנה "הצבא העממי". בי"ד חשוון הציגה את הגדוד הראשון שלה, המונה על פי חמאס 2,500 פעילים. גדוד זה מיועד לשמש ככוח סיוע ועזר לפעילי גדודי עז אלדין אלקסאם בעת עימות עתידי עם ישראל.

אך לא רק, גם פעילות אימונים אינטנסיביות בקרב חמאס ושאר ארגוני הטרור: באימונים הללו מושם דגש על הסתערות על מוצבי צה"ל, שבקרבת הגבול עם הרצועה, כיבושם וחטיפת חיילים מהם. זאת משום שבראיית חמאס הניב מתווה פעולה זה הישגים במהלך מבצע "צוק איתן", שעיקרם גרימת אבידות רבות לצה"ל.

אימונים צבאיים בקרב מנגנוני הביטחון ברצועת עזה: מנגנון הביטחון הלאומי, הנשלט ע"י חמאס, סיים בחודש כסלו שני קורסי קצינים. באחד השתתפו 1,000 פעילים ובשני 160. בסיום אחד הקורסים תורגל כיבוש מוצב ישראלי במתקן אימונים של גדודי עז אלדין אלקסאם. כמו כן הסתיים בח' כסלו קורס אבטחת אישים עם 85 פעילים, בסיומו הפגינו הבוגרים את מיומנויותיהם הצבאיות. מנגנוני ביטחון-הפנים ברצועה נתפסים ע"י חמאס כמכשיר חשוב לכפיית שלטונה על הרצועה וכמו כן מוכרת זיקתם לתשתיות הצבאיות של גדודי עז אלדין אלקסאם.

קישורים:
המרכז למודיעין ולטרור על שם האלוף מאיר עמית
עזה טרור חמאס אלימות שיקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד