כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דוחפים להסכם

סינוואר כבר לא מנותק קשר: לחץ אמריקאי על ישראל לסגת מהלחימה

השיחות שיחלו היום בפריז מתנהלות לאחר שהמתווכים היו מרוצים מהתקדמות המשא ומתן בקהיר וכעת הם מאמינים שאפשר להגיע למתווה מוסכם. ב-CNN דווח כי ממשל ביידן דוהר נגד השעון כדי להבטיח הפסקת אש במלחמה עוד לפני הרמדאן בחודש הבא | וגם: היוזמה של מאפיות רבות לטובת החטופים

סינוואר כבר לא מנותק קשר: לחץ אמריקאי על ישראל לסגת מהלחימה
מלחמת חרבות ברזל צילום: משרד הביטחון / דובר צה"ל / פלאש 90

המשלחת הישראלית לפריז, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, כבר המריאה מישראל לצרפת. השיחות יתחילו בשעות אחר הצהריים ויימשכו עד הערב. לאחר סבב פגישות בארבע עיניים תתקיים פגישה שמטרתה להתכנס לכדי "מתווה בסיס", שעל פיו יוכל להתנהל מו"מ מול חמאס.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet בניגוד לדיווחים קודמים, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר כבר לא מוגדר "מנותק קשר" - והמתווכים מדברים גם עם חמאס חוץ וגם עם חמאס פנים.

השיחות שיחלו היום בפריז מתנהלות לאחר שהמתווכים היו מרוצים מהתקדמות המשא ומתן בקהיר, וכעת הם מאמינים שאפשר להגיע למתווה מוסכם.

מספר האסירים הביטחוניים שישוחררו תמורת כל חטוף ומשך ההפוגה בלחימה יסוכמו רק במו"מ מול חמאס אחרי שיהיה מתווה כללי מוסכם. לפי גורמים ישראלים שצוטטו בניו יורק טיימס, כמאה חטופים בחיים, ולפחות 30 נוספים מתים.

עוד דווח, שיש אינדיקציות לכך שגם בחמאס וגם בישראל מוכנים לנהל משא ומתן על עסקת ביניים שתכלול שחרור 35 חטופים ישראלים חולים או מבוגרים, בתמורה למספר לא ידוע של מחבלים פלסטינים.

רשת CNN דיווחה כי האמריקנים מעוניינים מאוד בעסקה לפני הרמדאן, שיחל ב-10 במרץ הקרוב. בישראל מדגישים כי על אף האופטימיות אסור להשלות את משפחות החטופים שעסקה "תקרה מחר בבוקר", המו"מ עשוי להיות מורכב וקשה בשל העובדה שהוא מנוהל מול ארגון טרור רצחני שנהנה לייצר סבל וכאוס, כך דווח בווינט.

בכירים בארה"ב מאמינים ששחרור של יותר מ-100 חטופים ישראלים מעזה הוא הדרך הסבירה היחידה להביא הפסקת אש.

ישראל הזהירה כי אם לא תושג עסקה עד תחילת הרמדאן ב-10 במרץ, צה"ל ימשיך במתקפה המתוכננת שלו ברפיח, למרות הקריאות הבינלאומיות להימנע מכניסה לרפיח.

ברקע שליחת נציגים למו"מ בפריז, משפחות החטופים קוראות לקבינט המלחמה ולעומד בראשה: ״הבחירה החשובה ביותר היא הבחירה בחייהם של היקירים שלנו".

לקראת התכנסות משפחות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב, מאפיות רבות ברחבי הארץ הניחו היום בפתח המאפיה ארגז עם רבעי פיתה והזמינו את אזרחי ישראל לקחת איתם רבע פיתה לצד חלת השבת. את רבע הפיתה יניחו לצד החלה במרכז השולחן כדי להזדהות עם החטופים הנמקים במנהרות החמאס.

מטה משפחות החטופיםרבע פיתה לזכור את החטופיםצילום: מטה משפחות החטופים

 

 

מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר חמאס, עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד