י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו

יוסי דגן חתם מול חברה הודית על הסכם להבאת עובדים זרים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חתם מול סאם קוסלה הבעלים של חברת כוח האדם ההודית הענקית Dynamic על הסכם להבאת כאלף פועלי בניין מהודו שיועסקו ביישובי השומרון במקום הפועלים מהרשות הפלסטינית. בהמשך חתמו קבלנים על הסכמים ישירים. יוסי דגן: "חלק מהניצחון הוא לחזק את הבנייה והכלכלה עוד יותר. חובה להפסיק התלות הכלכלית ברשות הפלסטינית"

יוסי דגן חתם מול חברה הודית על הסכם להבאת עובדים זרים
סאם קוסלה ויוסי דגן צילום: באדיבות המלם

מועצה אזורית שומרון היא הרשות הראשונה בארץ לפעול להבאת עובדים זרים כפתרון למשבר הבניה והקושי להכניס עובדים מהרשות הפלסטינית לישובים.

לאחר שאירועי ה 7 באוקטובר הבהירו כי לא ניתן עוד להסתמך על כוח עבודה פלסטיני בלבד בתחום הבנייה, וכי יש למצוא פתרונות חלופיים. הבוקר חתם ראש מועצת שומרון על הסכם הבנות מול אלדד ניצן יו"ר התאחדות מעסיקי העובדים הזרים ומול סאם קוסלה (Sam khosla) הבעלים של חברת DINAMIC SETTINGS SERVICES PVT.LTD - חברת כח אדם הודית ענקית המביאה פועלים לענף הבנייה מהודו.

כמו כן חתמו חברות בניה הבונות בשומרון על הסכמים ישירים להבאת העובדים זרים.

בהם קובי שריקי הבעלים של חברת שריקי גרופ הבונה 167 יחידות דיור בישוב צופים. יוני הישראלי, יו'ר הישוב הר-ברכה, המקדם את בניית פרוייקט המגורים בישוב באמצעות קבוצת הבניה 'צורים'. הפרוייקט כולל כ 170 יח'ד, פארקים, תשתיות ועוד. כמו כן השתתפו במעמד החתימה נציג סאסקו יזמות בע"מ וחברות נוספות שנמצאים בשלב מתקדם לקראת חתימה.

בחודשיים האחרונים קיים ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם הצוות המקצועי של המועצה מרתון פגישות בנושא עם שר השיכון יצחק גולדקנופף, מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן, שר הכלכלה ניר ברקת, וכן עמד בקשר רציף מול שר הפנים משה ארבל. דגן הגדיר את הנושא כיעד מועצתי להביא פועלי בניין חלופיים לשומרון. הצוות המקצועי של המועצה בראשות מנכ"ל המועצה אמיתי רויטמן בדק מספר חברות בארץ ובעולם, ובסופו של דבר בחרה המועצה בחברת Dynanic המביאה עשרות אלפי פועלים מרחבי העולם, פועלים מנוסים שעובדים שנים רבות בענף הבנייה, שעבדו בדובאי, ובמדינות נוספות ועוברים מבחנים לפני כניסתם לעבודה בארץ.

סה"כ יגיעו כאלף עובדים זרים מהודו שיעסקו בבנייה בישובי האזור במקום העובדים מהרשות הפלסטינית.

כבר בחודש הקרוב צפויים להגיע לשומרון כ-100 עובדים זרים לפיילוט ראשוני כשלאחר מכן צפויים להגיע סה"כ כ 1000 עובדים זרים לתגבר את אתרי הבנייה בשומרון ולהביא לסיום מהיר של פרוייקטים.

ביישובי השומרון, כמו מקומות רבים אחרים בארץ, לא ניתן להכניס עובדים מהרשות הפלסטינית. לכן, ראש מועצת שומרון יזם את הפנייה לחברות כוח אדם שעוסקות בתחום, לזירוז הבנייה ולהבאה לסיום של פרוייקטים.

כעת התהליך הגיע לישורת האחרונה. ותוך זמן קצר, ניתן יהיה להמשיך את הבנייה ברחבי השומרון.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "חלק מהניצחון הוא לחזק את הבנייה והכלכלה עוד יותר, אנחנו נמצאים במלחמה, והמשימה שלנו היא לחזק העורף, לחזק את האחיזה בארץ, לחזק את הכלכלה והבניה.

חובה עלינו, לבטל את התלות של הכלכלה הישראלית בחסדיהם של המחבלים מהחמאס והמחבלים מהפתח, מהרשות הפלסטינית.

הכלכלה הישראלית צריכה להיות חזקה. אני מודה לשרי הממשלה ומחזק את ידיהם:

את שר השיכון, את שר האוצר, את שר הכלכלה, את שר הפנים, שעוסקים בדבר הזה יום ולילה.

אני מחזק את ידיהם וקורא להם להאיץ, ביחד עם הרשויות, ביחד עם החברות,

את מה שהם כבר התחילו, כדי שנוכל להביא ביחד מאות אלפי עובדים,

מכל רחבי העולם שרוצים לבוא לעבוד כאן, לפי כל החוקים, גם בבנייה, גם בחקלאות וגם בתעשייה. אני גאה שהשומרון היא הרשות הראשונה במדינת ישראל, שחותמת על הסכם הבנות שמאפשר ליזמי הבנייה ובהמשך ליזמים נוספים, תחת הכנפיים, גם שלכם, גם שלנו של המועצה, יחד עם חברינו היקרים מהודו, להביא פועלים בצורה מסודרת, עם כל הליווי הנדרש.

אני קורא לחבריי ראשי הרשויות להצטרף למהלך הזה ולהביא עובדים מצוינים מהודו, לחבר אותם לבנייה, תעשייה וחקלאות, וביחד מתוך עמידה נחושה על הביטחון, על הכבוד הלאומי, מתוך עבודה נחושה לא פחות על חיזוק הכלכלה ובניין הארץ,

דגן פנה לפועלים הצפויים להגיע מהודו ואמר: "ברוכים הבאים, אתם רצויים כאן, אנחנו מחכים לכם, תקבלו כאן גם את כל האירוח הטוב,  את כל חוקי העבודה הישראלית, נעבוד יחד עבור הכלכלה שלנו והכלכלה שלכם. אנחנו חברים, ברוכים הבאים".

סאם קוסלה הבעלים של Dynamic חברת כוח האדם ההודית הענקית: "לכבוד הוא לי להיות מוזמן לכאן, למפגש הזה. זה הביקור הראשון שלי בשומרון, והביקור השני שלי בישראל. זה היה מסע מדהים ללמוד על ישראל, ואנחנו כל כך נרגשים לעבוד עם הישראלים. אנחנו באמת מצפים ליצור שיתוף פעולה חזק ולעבוד עם השותפים הישראלים החדשים שלנו, תודה לכם.

זו הפעם הראשונה שאנחנו עושים עסקים עם ישראל, והפעם הראשונה שהאנשים שלנו הגיעו לישראל, ואני יכול לומר, שכולם מרגישים כל כך רצויים. האירוח של הישראלים מדהים. אנחנו מרגישים כל כך בבית. אנחנו מרגישים רצויים כאן וזה מצב של win-win. זה הישג עבור הודו, וזה הישג לישראל, ואנחנו מקווים שזה יהיה סיפור הצלחה גדול לדבר עליו בעתיד.

אלדד ניצן יו"ר התאחדות מעסיקי העובדים הזרים: "אנחנו מאוד גאים שיצרנו פה שיתוף פעולה עם הודו במהירות, להביא לפה אנשים לפתח את הבנייה בהתיישבות. נביא כמה שיותר פועלים מהודו שילמדו את המנטליות כאן, ויפתרו את המשבר שנוצר בעקבות השביעי באוקטובר.  הכוונה שלנו זה להביא כמה שיותר פועלים ויחד נצליח לשתף פעולה עם הקבלנים ונפתח את האזור"

יוסי דגן פועלים הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד