י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ויעשו אגודה אחת

ראש הישיבה לרבי מויז'ניץ: "אתם עובדים בשביל אחדות כלל ישראל"

ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן הגיע לניחום אבלים בחצר ויז'ניץ לנחם את האדמו"ר מויז'ניץ היושב שבעה על פטירת אחותו הרבנית מסקווירא ע"ה; במהלך הניחום שוחחו השניים על הצורך באחדות בכלל ישראל; האדמו"ר מויז'ניץ: 'אגודה אחת' זה 'לעשות רצונך בלבב שלם'" | צפו בוידאו

ראש הישיבה לרבי מויז'ניץ: "אתם עובדים בשביל אחדות כלל ישראל"
הגרמ"צ ברגמן בניחום אבלים בויז'ניץ צילום: רפאל שוורץ

בסוף השבוע האחרון הגיע ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן לניחום אבלים בחצר הקודש ויז'ניץ, שם ניחם את האדמו"ר מויז'ניץ היושב שבעה על פטירת אחותו הרבנית מסקווירא ע"ה.

בתחילת השיחה התעניין האדמו"ר בקשרי משפחתו של הגרמ"צ עם גיסו האדמו"ר מסקווירא, כשהרבי מציין בפניו שבן אחותו, הגה"צ רבי אליעזר גולדמן האדמו"ר מזוועהיל מארה"ב, הינו חתנו של האדמו"ר מסקווירא.

לאחר מכן שוחחו השנים בקשר של חמיו של ראש הישיבה - מרן הגראמ"מ שך בעל ה'אבי עזרי' זצ"ל, עם בית ויז'ניץ, עם מרן בעל האמרי חיים זצ"ל ולאחר מכן עם מרן בעל הישועות משה זצ"ל.

האדמו"ר שאל את ראש הישיבה אודות ייחוסו והקשר של עם הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זיע"א. האדמו"ר  סיפר בפניו את דבר השליחות שהיה לו מהרה"ק רבי שלמה מזוועהיל למורו ורבו מרן בעל החזון איש זיע"א.

בסוף הניחום אמר ראש הישיבה: "הרבי עובד בשביל האחדות של כלל ישראל". והוסיף מרן שליט"א: "גם הגויים נקרא 'גוי' אבל יהודים זה 'גוי אחד', זה לא סתם 'גוי', 'זה גוי אחד'".

האדמו"ר מויז'ניץ נענה לעומתו: "אנו אומרים בשמונה עשרה של ראש השנה "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם", 'אגודה אחת' זה 'לעשות רצונך בלבב שלם'".

צפו בתיעוד

הרבי מויז'ניץ הרבנית מסקווירא הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד